BEĞENDİĞİM OYUNCULAR VE FİLMLERİ #1 : WILL SMITH TOP 5



Bugün blog için farklı neler yazabilirim diye düşündüm ve en sevdiğim film oyuncularının, bana göre en iyi 5 filmini yazmaya karar verdim. Will Smith benim için birinci sıradaki bir aktör değil aslında ama aklıma ilk o geldi ve onunla başlamak istedim bende. Sizin de fikirlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Umarım okurken keyif alırsınız. Haydi başlayalım...

WILL SMITH KİMDİR?

Will Smith yaşını hiç göstermiyor olsa da 1968 doğumlu, yani 48 yaşında. Oyunculuk, şarkıcılık ve söz yazarlığı gibi pek çok alanda kendini göstermiş olsa da ben onu sadece iyi bir film yıldızı olarak tanıdım. Oynadığı her film gişe rekorları kırmış ve bundan dolayı Guinness Rekorlar Kitabındaki yerini de almış. Kendisi Barrack Obama'yı kim canlandırmalı tartışmalarında öne çıkan isimlerden ancak bana göre Denzel Washington (her ne kadar kendisi olmayacağı yönünde demeç verse de) bu role daha uygun gibi geliyor. Oscar da dahil çok sayıda ödüle aday gösterilmiş ve bir kaç tanesini kazanmayı da başarmış bir isim Will Smith. Kendisi bende hep sempatik ve anlayışlı biri olduğu imajını uyandırmıştır. Röportajlarında verdiği demeçlerine bakınca bu izlenimim daha da güçleniyor. Bu kısa biyografik yazıdan sonra artık en beğendiğim filmlerine geçebiliriz...

I AM LEGEND (BEN EFSANEYİM)


Ben Efsaneyim, harika senaryosunun yanı sıra Will Smith'in tek başına sırtlandığı ve çok başarılı oyunculuk sergilediği bir yapım. İzlemeyenler için birazcık konusundan bahsedeyim. Dünya'da hızla yayılan bir virüs kısa sürede tüm insanlığı ortadan kaldırır. Geriye Dr. Robert Neville ve köpeği Sam kalır. Neville şartlar ne kadar kötü olsa da virüsü yenmek için çalışmaktan yorulmaz. Geceleri saklanır, gündüzleri de şehri dolaşarak hayatta kalma mücadelesi verir. Bu filmi izleyince umudun insan için ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Benim çıkardığım bir diğer ders ise yaşamı değerli kılanın sevip sevmediğimiz bütün insanlar olduğu gerçeğiydi. Filmde kıyamet sonrası atmosferi çok güzel yansıtılıyor. Will Smith de Robert Neville karakteriyle insanı filmin içine çeken bir oyunculuk sergiliyor.

THE PURSUIT OF HAPPİNESS (UMUDUNU KAYBETME)


Bu filmde ise Will Smith gerçek hayattaki oğluyla rolleri paylaşıyor. Baba oğul çok güzel bir oyunculuk performansı ortaya koyuyorlar. Will Smith önemli ödüllere aday gösteriliyor. Dram türündeki bu filmde, hayatı başarısızlıklarla çevrili olan Gardner adındaki adamın bir yandan iş hayatında para kazanma yolları ararken bir yandan da ailesini bir arada tutma çabasını görüyoruz. Filmden çıkardığım ders; Kimsenin sana bir şeyi yapamazsın demesine izin verme, sadece git ve elinden geleni yap. 

SEVEN POUNDS (YEDİ YAŞAM)


Yedi Yaşam, Will Smith'in yine harika bir oyunculuk performansına imza attığı filmlerden. Ayrıca senaryosu da çok iyi. Filmde ailesini kaybeden zengin bir iş adamının, hayata iyilik yaparak veda etmesine tanık oluyorsunuz. Hayata küsen bu adam direk intihar etmek yerine, öncesinde yardıma muhtaç ve iyiliği hak eden insanları belirlemeye çalışıyor. Çıkardığım ders ise şu oldu; önemli olan yaptığınız iyiliğin görülmesi veya bilinmesi değil. Siz ölseniz dahi, varlığınızı hissettirecek, sizi yaşatacak bir şeyler bırakabilirsiniz. Umudunuzu kaybetseniz dahi, başkalarına umut olabilirsiniz.

ENEMY OF THE STATE (DEVLET DÜŞMANI)


Hep dram filmleri üzerinden gittim farkındayım. Bu seferki çok güzel bir gerilim ve aksiyon filmi. Will Smith bu filmde normal bir yaşam süren sıradan bir adamı canlandırıyor. Bu adam karısıyla geçireceği özel gün için hazırlık yaparken bir anda hiç istemediği bir devlet meselesinin içine dalıyor. İşin ciddiyetini biraz geçtikten sonra kavrıyor ve hem bu kumpastan kurtulmak hem de sevdiği eşini geri kazanmak için uğraşıyor. Hayatta hiç beklenmedik anda istemediğimiz olaylarla karşılaşabileceğimizi gösteriyor bir anlamda bu film. Her şey güzel ve rutin giderken, bir anda nasıl tepetaklak olabileceğini görüyorsunuz. Ayrıca filmde devletlerin istihbarat çekişmelerindeki akıl almaz yöntemlere ve ilişkilere de değiniliyor.

HITCH (AŞK DOKTORU)


Sonuncu filmi yazmak için Ben Robot ile bu film arasında gittim geldim. Ancak hem tarz farklı olsun diye hem de gerçekten eğlenceli bulduğum bir film olduğu için Aşk Doktoru'nu yazmayı uygun gördüm. Bu filmde kadın erkek ilişkilerinde uzman bir "aşk doktoru" rolünde Will Smith. Kendisine danışan adama hoşlandığı kadının gönlünü çalmada yardımcı olurken, bir yandan da kendisi gönlünü bir kadına kaptırıyor. O andan itibaren aslında profesyonelliğin hiç bir işe yaramadığı ortaya çıkıyor. Gerçekten çok eğlenceli bir filmdi.

Siz de Will Smith'in en beğendiğiniz filmlerini ve neden beğendiğinizi yorumlarda belirtebilirsiniz. Hatta kendi listenizi oluşturarak konuya katkıda bulunabilirsiniz. Yorumlarınızı bekliyorum.

BEĞENDİĞİM OYUNCULAR VE FİLMLERİ #1 : WILL SMITH TOP 5 BEĞENDİĞİM OYUNCULAR VE FİLMLERİ #1 : WILL SMITH TOP 5 Reviewed by Ne Okudum Ne İzledim on Nisan 15, 2016 Rating: 5

15 yorum

  1. Will Smith gerçekten harika bir oyuncu, beğenmediğim filmi yok neredeyse. Güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Benim için de öyle listeyi yaparken bir hayli kararsız kaldım o anlamda. :)

      Sil
  2. Ne kadar da güzel anlatmışsınız, boş bir vaktimde SEVEN POUNDS (YEDİ YAŞAM) 'ı izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Mutlaka izleyin çok güzel bir film. :)

      Sil
  3. İyiymiş,film önerileri için site site gezmeme gerek kalmadı. Açıkçası Will Smith'i Jackie Chan'in yanında tanımıştım. Başarılı bir top 5 derlemesi olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Memnun kalmanıza sevindim. :)

      Sil
  4. şimdi İntihar Timi adlı filmini merakla bekliyorum. Adam süper oyuncu abi. Hele Umudunu Kaybetme filmindeki o lavabodaki ağladığı uyku sahnesi bitirmişti beni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Gerçekten oyunculuğu çok iyi. Oğluna her şeyi oyun gibi göstermeye çalışıyordu, beni de duygulandıran bir sahneydi. İntihar Timini bende merak ediyorum, eğlenceli ve aksiyon dolu bir film gibi görünüyor. :)

      Sil
  5. Ben Efsaneyim ve Umudunu Kaybetme en sevdiğim filmler listesindedir. Ben efsaneyim filminde adı gibi efsane bir oyunculuk sergilemişti. :) Diğer filmleri hakkında fazla bilgim yok ama bir bakayım ^^
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi güzel filmler, Will Smith oyunculuğu yetiyor zaten ancak kurgu olarak da başarılı yapımlar. Müzikler de aynı şekilde iyi. İzlediğiniz filmlere bakarak Yedi Yaşam filmini de beğeneceğinizi düşünüyorum. Tercihinizi ondan yana kullanabilirsiniz. Yorum için teşekkürler. :)

      Sil
    2. O vakit Yedi Yaşam filmini listenin üst sıralarına alıyorum :)
      Ben teşekkür ederim^^

      Sil
  6. Ben bu adamın nerden tanıyorum diye sordum kendime. Aldığım cevap Kurtuluş Günü filmi ve Siyah Giyen Adamlar oldu. Benim listemde bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim aktörlerden, Siyah Giyen Adamlar serisi ile Kurtuluş Günü de güzel filmlerdi. İndependence Day 2 olarak devamı da çekilecekmiş. Bildiğim kadarıyla Haziran ayında vizyona girecek, bu sefer oyuncu kadrosu farklı tabi Will Smith yok. Teşekkürler. :)

      Sil
  7. Will Smith'i ben de severim. Hatta dün Siyah Giyen Adamlar 3'ü izledik. Serinin diğer iki filmine göre bunu daha çok sevdim. Ben Efsaneyim de çok güzel bir filmdi. Şimdi Suicide Squad filmini bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah Giyen Adamlar 3'ü ilk ikisinden beklediğimi bulamadığım için izlemedim, izlersem de oyunculuklar için izlerim sadece, film pek sarmadı beni. :) Listede verdiğim filmler arasında pek ayrım yapamıyorum ama Ben Efsaneyim benim için de bir adım öne çıkıyor, çok etkilenmiştim ve çok defa izledim tekrar tekrar.
      O tür filmler genelde hüsranla sonuçlanıyor, keşke Hancock karakteriyle giriş yapsaymış o filme benim için daha izlenebilir hale gelirdi, yine de bilemiyorum, bekleyip göreceğiz. :)

      Sil