Header Ads

HEM İZLİYORUM HEM OYNUYORUM #1 : GAME OF THRONES TELLTALE GAMES

Herkese merhaba,
Bilgisayar oyunlarını sever misiniz? Ben severim ama eskisi kadar oynamaya vakit bulamıyorum tabi. Daha mühim işlerimiz var artık. :) Bu yeni seriyle birlikte sizlere merak ettiğiniz diziler, filmler ve kitaplarla ilgili oynayabileceğiniz bilgisayar oyunlarını tanıtmaya başlıyorum. İlk olarak da yeni sezonunun başlamasına artık sayılı günler kalan "Game Of Thrones" dizisinin oyununa yer veriyorum. Ee başka türlüsü de zaten olmazdı değil mi? :)

WİNTER İS COMİNG


Bu oyunu herkesin oynayabileceğini en baştan belirtmek istiyorum. Yani ben yapamam, ben hiç anlamam deyip geride kalmanıza gerek yok. Çünkü oyun sizi bir senaryonun içine sokuyor, diyaloglar üzerinden kendi kararlarınızı verip karakterlerinizin ve hanedanın kaderini belirliyorsunuz. Yani karmaşık bir sistemi yok, son derece basit ve sürükleyici. Özellikle de Game Of Thrones hayranıysanız bu oyunu kesinlikle oynamalısınız.

Oyunda Stark'lara bağlı Forrester hanesini ayakta tutmaya çalışıyoruz. Hikayede sadece bir karakteri değil, ailenin bir kaç üyesini yönetme şansınız oluyor. Oyunda diziden aşina olduğunuz bir çok karakterle karşılaşıyorsunuz. Oyuna başlangıç karakteriniz Gared Tuttle. Yani Lord Forrester'ın silahtarı. Ailenin sadık hizmetkarlarından Duncan Tuttle karakterinin de yeğeni oluyor. Oyunun ilerleyen kısımlarında Gared'e çok iş düşüyor baştan söyleyeyim, kararlarınızı ona göre verin. :)

Gared Tuttle karakteri.
Senaryo "Kanlı Düğün" olayıyla başlıyor. Gared olarak oluşan karmaşadan güç bela kurtuluyor ve Forrester hanesine doğru yola çıkıyorsunuz olanları haber vermek için. Ancak aksilikler peşinizi bırakmıyor ve kendinizi Kara Kale olarak bildiğimiz yerde, Jon Snow'un yanında buluyorsunuz. Tabi böyle acemi bir karakteri canlandırınca bizim "You Know Nothing Jon Snow" son derece bilge geliyor insana. Size rehberlik ediyor ve tavsiyelerde bulunuyor. :)

Oyundaki ikinci karakterimiz ise Mira Forrester. Lord Forrester'ın en büyük kızı. Bir gün soylu biriyle evlenmek ve ailesinin itibarını arttırmak hayaliyle Lady Margery Tyrell'e hizmetçi olarak gönderilmiş. E tabi Lannister Tyrell yakınlaşmasından dolayı, düğün hazırlıkları için kendisini Kral Topraklarında entrikaların içinde buluveriyor. Özellike ailesi Lannister'lara karşı Stark Hanedanını desteklediği için hain gibi görülüyor. Bu anlamda bu karakteri oynarken kararlarınızı kendinizi ve ailenizi korumak adına vermek zorunda kalıyorsunuz. Daha diplomatik yaklaşmak, insanları kullanmak ve Taht Oyunları gerçeğiyle yüzleşmek zorunda kalıyorsunuz. Bu sırada Tyrion Lannister ile de karşılıklı çıkar ilişkisine girişiyorsunuz. İyi değerlendirirseniz, size bir hayli faydası oluyor.

Mira Forrester karakteri.

Bir başka karakter ise Ethan Forrester. Savaş sonrası babası ve abileri geri gelmeyince Hanedanın başına geçmek zorunda kalıyor. Hazır olmadığı bir anda geçmesi ve yaşının küçük olması itibar kazanmasını zorlaştırıyor. Bu karakterler karar verirken biraz durumu idare etmeye yönelik hareket etmeniz gerekiyor mecburen.
Ethan Forrester karakteri.
Oyunda bunların dışında iki karakteri daha yönlendirme şansınız oluyor. İkisi de yine Forrester Hanesi üyesi ancak oynayacaklar için sürprizi bozulmasın diye söylemek istemiyorum. Çünkü oyun film gibi gidiyor ve sürekli bir sonrasında nelerle karşılaşacağınızı merak ediyorsunuz. Oyunda, gerçek diziden karşılaşacağınız karakterleri de sıralamak gerekirse; Jon Snow, Tyrion Lannister, Cersei Lannister, Margaery Tyrell ve malesef Ramsay Bolton. İsmini yazınca aklıma geldi sizi en çok uğraştıran kişi Ramsay oluyor. Bir çok kere sizi çaresiz bırakıyor. Nasıl kurtulacağız bu adamdan bilmiyorum. Hem dizide hem oyunda tam bir baş belası. :)

Oyun sadece bilgisayar için değil, bildiğim kadarıyla tablet ve telefonlar için de çıkarıldı. Ancak 6 Parçadan oluşan oyunun bütün parçaları bütün platformlarda yok. Sanırım aldıkları geri dönüşe göre hangi platformlara ağırlık vereceklerine karar veriyorlar. Bu bağlamda bilgisayar için hepsi mevcut.

NASIL TEMİN EDEBİLİRİM?

Oyunu Daemon Tools ve uTorrent programlarını kullanacağınız bir sistemle temin edebiliyorsunuz. Orjinal olarak arasam da tüm parçaları temin edebilecek bir siteye ulaşamadım. Sanırım Türkiye'ye pek önem vermiyorlar. Bu anlamda geriye Torrent Oyun siteleri kalıyor. Ben kendi kullandığım adresi aşağıya bırakıyorum. Bugüne kadar herhangi bir sorun yaşamadım. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Daemon Tools ve uTorrent hakkında bilgisi olmayanlar için de bilgilendirme linklerini ekliyorum. Bunlar gözünüzü korkutmasın son derece basit programlardır.

Son olarak da oyun İngilizce. Türkçe yapılması da mümkün. Onun için gerekli linki aşağıda bırakıyorum. Biraz uzun bir konu oldu farkındayım, umarım sıkılmadan keyif alarak okumuşsunuzdur. Her türlü sorunuzu ve yorumunuzu bekliyorum. Hoşça kalın. :)

Resmi Site:




Daemon Tools Kullanımı:


Oyun Kurulumu:



Oyunu Türkçe Oynamak İçin:










8 yorum:

  1. Oyununu oynamadım ama her sezonu iple çektiğim doğrudur :D az kaldı gün sayıyoruz :) Hiçbir diziyi bu kadar iştahla beklemedim. Jon Snow'a selamlar :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyun bekleme dönemlerinde çok iyi geliyor açıkçası. Yormayan, diziyi izler gibi diyalogları yönlendirdiğiniz kararlar aldığınız sürükleyici ve eğlenceli bir oyun. Ben de öyle ne ara bu kadar bağlandım anlamadım. Yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  2. 12.64 GB olmasına rağmen fazla bir sistem gereksinimi bekliyordum fakat benim bilgisayar zor da olsa kaldırırmış :D Böyle oyunları pek oynamam ama aklımda bulunsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 parçayı da içerdiği için o kadar yüksek aslında. Çoğu sistem kaldırır diye düşünüyorum düşükte olsa. Aşağıya link ekliyorum, sadece ilk partına ait. Denemek için onu yükleyebilirsin. Yorum için teşekkürler. :)

      http://www.torrentoyunindir.com/game-of-thrones-a-telltale-games-series-ep-1-iron-from-ice.html

      Sil
  3. İnatla izlemediğim dizidir kendisi tabiki oyununuda oynamıyorum ama şu oyun çılgınlıgı bir yerde dur demeli :) iyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemediyseniz, rahatsınız. Asıl mesele izledikten sonra başlıyor, bırakamıyor insan. :) Oyunlar dozunda ve bilinçli kullanıldığında öğretici olabiliyor aslında. Ben hem dil hem bilgi anlamında çok şey öğrenebildim oyunlardan. Ama günümüzde artık bir çılgınlık halini almış durumda o konuda haklısınız. Yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  4. Oyunu da oynamadım diziyi de izlemiyorum izleyince bağımlılık yaptığını söyleyenler var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevk meselesi tabi herkes sevmeyebilir diziyi, ama fantastik, orta çağ, entrika içeren dizilerden hoşlanıyorsan kesinlikle bağımlılık yapar. :D Oyunu da diziye verilen uzun aralarda iyi gidiyor. Yine senaryo üzerinden ilerliyor, diyalogları yönetiyorsun vb. seviyorum bu tarz oyunları. Teşekkürler yorum için. :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.