Header Ads

MİM #1: KİŞİSEL BLOG YAZARLARI NE DÜŞÜNÜYOR?



İLK MİM!


Merhabalar,

Bu benim ilk mim yazım olacak. Beni mimleyerek bu yazıyı yazmama vesile olan Simurg'un Kalemi ve Bir Kısanın Günlüğü'ne çok teşekkür ederim. Dilerim keyifle okursunuz.


1-Blogla tanışmam nasıl oldu?


Blogla ilk tanışmam lise yıllarıma denk geldi. Kendimi bildim bileli düşüncelerimi, iyi olduğunu düşündüğüm her şeyi paylaşmayı severim. Ancak çevremde bu konuda bana uyum sağlayan pek az insan vardı. Ben de bunu genişletmek umuduyla bir kaç başarısız blog açma girişiminde bulunmuştum. O zamanlar nasıl yazılmalı, tasarım nasıl olmalı, insanlarla nasıl iletişime geçmeli, kendini nasıl tanıtmalı vb. konulardan tamamıyla uzaktım tabi. Üstelik yaptığım işi de gizlemeye çalışıyordum bir suçmuş gibi. Zamanla yazarlık ve tasarım konusunda kendimi geliştirdim. Nihayet bu blogu açmayı başarabildim. Herkes başarı görür mü tabi bilemem ancak geçmiş deneyimlerimi ve yazılarımı düşündüğümde benim için son derece başarılı olduğunu söyleyebilirim. Zamanla kendimi daha da geliştireceğime inanıyorum. :)

2- Neden Blog yazıyorsun?

İnsanlarla okuduğum bir kitabı, izlediğim bir filmi veya herhangi başka bir şeyi tartışmayı, sohbet etmeyi seviyorum. Ayrıca yazı yazmaktan da keyif alıyorum. Blog ortamında bu ikisini rahatlıkla birleştirebileceğimi gördüm. Tabi kendi fikirlerimi aktarmak kadar başkalarından yeni şeyler öğrenmek, belki hepsine katılmıyor olsam da farklı bakış açılarını ve düşünceleri tanımak bana ayrı bir keyif veriyor. Bir anlamda ufkumu açıyor, beni daha ileriye götürüyor. Hepsi bir araya gelince yazmaktan keyif aldığım ve bana güzel şeyler kattığını düşündüğüm için blog yazıyorum diyebilirim. :)

3- Yakın çevrenizdeki insanlara bloğunuzdan bahsediyor musunuz?

Evet bahsediyorum ancak bir kaç eski dostum ve kız arkadaşım hariç bu konuları önemseyen kimse yok. Sanırım onlara göre hayatta daha önemli ve öncelikli şeyler var. Bu yaptığım ise önemsiz, geçici bir heves olarak görünüyor. Eskiden olsa çok çekinirdim ancak şimdi yaptığım şeyleri söylemekten çekinmiyorum hatta özellikle gidip bazı ortamlarda ben böyle böyle blog yazıyorum dediğim bile oluyor. Kim bilir belki birilerini yakalarım diyerek. :)

4- İlk yazınızla son yazınız arasında ne gibi fark var? 

Ben bu soruyu blog yazılarım için değil de tüm yazdığım yazılar açısından ele almak istiyorum. Kesinlikle çok fark var. Amatör dergi ve kitaplarda yazarlık deneyimlerim de oldu az da olsa. Eski yazdıklarıma baktığımda ben bunu neden yazdım, niye böyle yazdım, ne kadar komik yazmışım vb. düşüncelerim oluyor. Neticede gençlik döneminde insan çok çabuk bir şeylere kapılabiliyor, farklı şeyler düşünebiliyor. (Hala gencim =) ) Tabi hepsi bir deneyim. Geçmişle bugünü karşılaştırdığımda her ne kadar yolun başında olsam da kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum. 

5- Blog yazmak yaşantınıza neler kattı?

Blog ortamı çok farklı. Düşündüğümden daha samimi. Bu anlamda kendimi yeni bir aileye girmiş gibi hissediyorum. Henüz burada yeniyim ancak gerçekten çok kaliteli, iyi niyetli insanlar var ve çok içten bir şekilde buraya ısınmanız, kendinizi tanıtmanız için size yardımcı oluyorlar. Bu durum da insana şevk veriyor haliyle, daha fazla yazmak, daha fazla okumak istiyorum. Bunu yaparken de sürekli bir şeyler öğreniyorum.

6- Hangi kaynaklardan ilham alıyorsun?

Genelde okudum kitaplar, izlediğim filmler, müze/sergi gezileri ve farklı konulardaki düşüncelerim hakkında yazdığım için ilham kaynaklarım da kendi çıkarımlarım oluyor. Ancak yazıyı güzelleştirmek için kullanacağım görseller için genellikle google üzerinden görsel aramaları yapıyorum. Youtube üzerinden de film fragmanları izliyorum bol bol. :) Yazılarımda birilerinden ilham aldıysam veya birilerinin katkısı olduysa bunu belirtmeye çalışıyorum. Onun dışında takip ettiğim ve beğendiğim blogları zaten blog listeme ekliyorum, beni ziyaret edenler onları da ziyaret edebilsin diye. Çünkü her ziyaret ettiğim blogdan bir şeyler öğrenerek, yeni düşüncelerle çıkıyorum. Dolaylı da olsa yazdığım yazılarda onların da katkısı oluyor. Bu şekilde bir nebze olsun borcumu ödemiş hissediyorum. :)

7- Diğer blog sahipleriyle iletişim kuruyor musun?

Daha önce de söylediğim gibi henüz yeniyim buralarda. :) Sadece yorumlar üzerinden konuşuyorum diğer blogger arkadaşlarla. Henüz farklı ortamdan iletişim kurduğum birisi olmadı. Bakalım zaman neler gösterecek... :)

8- Rahatsız olduğun bir konu var mı?

Bir kaç tane var. Başkalarının yazılarının çalınarak emek hırsızlığına yeltenilmesi bunlardan birisi. Bunun dışında kimi zaman yorumlar üzerinden bir takım karalama çalışmaları yapıldığına da şahit oldum. Tanımadan etmeden böyle şeylere girişilmesi hoş gelmiyor tabi. Ayrıca sayılar yalan söylemez diyerek google analyticsten zaman zaman site verilerini kontrol ediyorum. Orada referal olarak bloguma yönlendirme yapan spam robotlarına çokça rastlıyorum. Filtreleme yoluyla engellemeye çalışsam da her gün bir başkası çıkıyor karşıma, tabi bu robotlar "hemen çıkma oranını" arttırarak blogun google sıralamasını düşürüyorlar. Şuan için çok sıkıntı değil belki ancak ilerisi için canımı sıkıyor bu tip durumlar. Son olarak da bazı kimselerin yorum atmayı veya takip etmeyi bir çıkar ilişkisi haline getirdiklerini görüyorum kimi zaman. Her şeyden önce samimiyetle hareket edilmesi gerektiğini düşünüyorum. İnsanlar niyeti gördükten sonra zaten gerisi de gelecektir.

9-Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerir misiniz? 

Evet öneriyorum da zaten. Yani kayda değer bir şeylerle uğraşıyorlarsa, emek harcıyorlarsa deneyimlerini paylaşmaları gerektiğini, emek sarf edilen iyi şeylerin ancak paylaşarak gelişeceğini düşünüyorum. Bu düşünceme uyum gösteren, farklı yerlerde yazarlık yapan, kalemine güvendiğim bir çok arkadaşım var denk geldikçe davet ediyorum hepsini bu ortama. Yakın çevremi de teşvik etmeye çalışıyorum. Zaten yazmayı, okumayı, paylaşmayı sevenler ilgi gösteriyorlar. Ufak tefek kıpırdanmalar var ancak henüz kimseyi başlatmak mümkün olmadı. :)

Kimleri Mimledim?


Henüz fazla kimse tanımıyorum, tanıdıklarımın çoğu da bu mim'i gerçekleştirenler ve bana gönderenler zaten. Yine de bir kaç tane yazayım. :)

Testudo

Listeme baktığımda yapmadığını fark ettiklerim kişileri eklemeye çalıştım. Hoşça kalın. :)


30 yorum:

  1. Keyifle okudum. Beni de mimlemişsin, bunun için ayrıca teşekkür ederim. Biliyorsun ben de çok yeniyim ve benim de ilk mim yazım olacak. Bir şeyler karalayacağım en kısa zamanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haber verecektim yorum olarak ama siz okumuşsunuz gerek kalmadı. :) Teşekkür ederim, merakla bekliyorum sizin yazınızı da. :)

      Sil
  2. Kesinlikle samimi bir ortam blog. Benim de bu konuda mimim var ⭐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. Evet az önce okudum sizinkini de. :)

      Sil
  3. Bende yeni olmama rağmen o kadar şahane ki blogger ailemizdeki insanlar, hiç yabancılık çektirmiyorlar. Aksine, söylediğiniz gibi uyum sağlamamız için çok yardımcı oluyorlar.
    Yazılarınızı severek takip ediyorum, filmler neredeyse oradayım da.. :))
    İçten bir yazı olmuş, nasıl bittiğini anlamadan okudum. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizler beğenince, biraz olsun faydalı olduğumu görünce ben de mutlu oluyorum. Cevapları yazdıktan sonra uzun mu oldu diye tereddüt etmiştim ama sıkılmadan okuduysanız sorun yok. :) Sizin de çok renkli ve okuması keyifli bir blogunuz var. Beğenerek takip ettiğim bloglardan birisiniz. Teşekkürler yorum için. :)

      Sil
  4. Serhat :)) yazını okurken bir röportajın içindeymişim gibi hissettirdin, yani karşılıklı sohbet ediyormuşuz gibi ve samimiyetin de kelimelerinde saklı zaten, mutlaka bu paylaşıma karşılık vereceğim hassasiyetin ve davetin için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla havaya girmişim desenize. :) Ne demek beğenmenize sevindim, ben de sizin ve diğer arkadaşların yazılarını merakla bekliyor olacağım. :) Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Çok içten ve samimi bir mim olmuş. :) mutlulukla okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, beğenmenize sevindim, teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Ne kadar samimi yanıtlamışsınız :)) Umarım uzun yıllar burada olursunuz. Keyifle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve güzel dilekleriniz için teşekkürler. Sevdiğim bir söz var samimiyim ve samimiyetim benim kimliğimdir diye. Bu çizgiden şaşmamaya çalışıyorum. Sizin ve diğer arkadaşların yorumları da bu doğrultuda olunca mutlu oldum. Umarım hep birlikte uzun yıllar bu platformlarda istediğimiz noktalara ulaşırız. :)

      Sil
  7. Bir blogda yazmak güzeldir. Fakat senin de bahsettiğin gibi herkes bunu anlayamaz. Yazmak yani kişinin bütün benliğini, ruhunun derinliklerinden gelenleri yazıya dökmesi karışık bie şey gibi gelir. Biz blog yazarları için doğal ve basit gibi gözükse de başkaları anlamayabilir. Benim de buradaki başlıkları uzun uzun ele aldığım bir kategorim var. Okumanı isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki biz bloggerlar bunun ne demek olduğunu daha iyi anladığımız için bu samimi ortamı oluşturabiliyoruz. Çoğunluk samimiyetle birbirine yardımcı olmaya gayret ediyor. Okuduğum bir kitapta ancak anlarsan sevebilirsin diyordu. Her şeyin başı anlayıştan geçiyor haliyle. Yorumunuz için çok teşekkürler. Blogunuza ve diğer bloglara fırsat buldukça girip okuyorum, mutlaka bakacağım yorumumu yazmadan önce de bir kaç yazınızı okudum, takipteyim her zaman. :)

      Sil
  8. Çok içten ve samimi cevaplar vermişsiniz. ''Yazmak'' denilince çoğu kişi gereksiz ve zaman kaybı olarak görüyor maalesef. Umarım blog yazarlığınız uzun yıllar sürer. Keyifle okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim o algı da kırılır belirli bir süre sonra, iyi dilekleriniz ve güzel yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  9. Bende diyorum bu çocuğun bloğunu niye daha önce görmedim :) Blogda yeni olabilirsin ama yazmada eski olduğun belli. Her satırda farkediyor bunu insan. Senin de bizim de hepimizin yolu açık olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için, iyi şeyler ortaya koymaya çalışıyorum beğeniliyorsa ne mutlu bana. :)

      Sil
  10. Keyifle okudum gerçekten. :) Böyle güzel bir mime etiketlendiğim için ayrıca çok mutluyum. Hem ben de yeni sayılırım, epey bir süre ara verdim ama sizin gibi arkadaşlar edindikçe buralarda biraz daha kalıcı olmaya başlıyorum sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tür etkinlikler kaynaşmak anlamında çok etkili gerçekten. Bence de kalıcı olmaya başlayın, :) çok kaliteli insanlar var bu platformda. Güzel yorumunuzdan dolayı ben de mutlu oldum, keyif almanıza da ayrıca sevindim. Sizin mim yazınızı da sabırsızlıkla bekliyorum. :)

      Sil
  11. Merhaba;
    İlk mim ... oldukça yalın ve samimi olmuş ...keyifle okudum ve merakla ... Çünkü benim de yazmam gereken 2 mim var ve benim de ilk mimlerim olacak ... Hayırlısı
    Keyifle ve huzurla kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. :) Teşekkür ederim. Bu tür mimler hem kaynaşmak hem de kendini tanıtmak anlamında faydalı oluyor. Öyleyse yazdığınızda okuyacağım sizinkileri de. Merakla bekliyorum. :) Ben de okurken çok keyif alıyorum, yeni insanlar tanımış oluyorum. Hayırlar ve güzellikler sizinle olsun, sağolun. :)

      Sil
  12. Mim için teşekkürler. Sonuna kadar okudum gayet başarılı bir yazı olmuş. İlk fırsatta yanıtlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, merakla bekliyorum yazını. :)

      Sil
  13. Hayırlı olsun ilk Mim'in :) Güzel bir başlangıç yapmışsın.
    Blog yazmayanlar yazanları pek anlayamıyor bunu hepimiz biliyoruz :) bu ortamı anlatmak da zor...
    Tebrik ederim, yazar geçmişin eskilere dayanıyormuş. Memnun oldum, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, aynen sanırım asgari ortak noktamız bu bloggerlar olarak. :D Ben de memnun oldum, saygılar, sevgiler. :)

      Sil
  14. Çok güzel bir post olmuş. İlk mimlendiğimde ben mimleyen kişinin linkini nasıl atacağımı bile bilmiyordum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan zamanla öğreniyor, ben de ilk zamanlarıma bakarsam aynı durumdaydım. :D Teşekkürler yorum için. :)

      Sil
  15. Bende yeni sayılırım aslında ilk girdiğimde aynı şeyleri hissetmiştim sonra deeple tanıştım , yeni yeni fikirler ürettim , bloglar okudum. Dediğin gibi kocaman bir aile. Mimlenenleri takip edeyim ozaman sana ilham kaynağı oldularsa bende nasiplenirim belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için. Her gün daha fazla keyif alıyorum yeni yazılar yazmaktan, okumaktan, yeni insanlarla tanışmaktan. Açıkçası bu kadar kısa sürede bunları beklemiyordum. Dilerim daha güzel olur. Mimlenenler sadece bir kısmı, blog tavsiyelerim bölümü var sidebar'da hepsi değerli isimler zaman zaman yenilerini keşfettikçe güncellemeye gayret ediyorum. Burası bir aileyse herkesin başarımızda bir payı var kesinlikle. Az yada çok :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.