Header Ads

VİZYONDAKİ EN'LER #2: MAYIS 2016 (YABANCI FİLMLER)



Merhabalar,

2016 Mayıs ayı için vizyona girecek en iyi yerli filmleri, kendi düşüncelerim ve beklentilere göre belirlemiştim. O konuya ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz. Konu fazla uzun olur diye yerli ve yabancı filmleri iki ayrı konuya bölmeyi uygun gördüğümü de söylemiştim. Şimdi sırada Mayıs ayında vizyona girecek olan en iyi yabancı filmleri belirlemek var.


MAYIS AYINDA SİNEMADA HANGİ FİLMLERİ İZLESEK?


Mayıs ayında vizyona girecek yabancı filmler arasında sıkı bir tarama yaptım. Kimi filmleri baştan eledim, bazılarını ise ikinci bir eleme aşamasına bıraktım. Fragmanlarını izledim ve ortaya bu liste çıktı. X-Men filmini koymadım, çünkü ne kadar hayranı olsam da güzel bir film olacağını düşünmüyorum. Superman Batman filminde olduğu gibi hayal kırıklığı olacağını düşünüyorum. Tabi bu düşünceme itiraz edenler de olacaktır, saygı duyarım. :) Buyurun başlayalım...


1. RACE


Listelediğim filmler arasında beni en çok meraklandıran yapımlardan biri oldu. Race filminin yönetmen koltuğunda Stephen Hopkins oturuyor. Gerçek bir hikayeden uyarlanan filmde, 1936 yılında düzenlenen Berlin Olimpik Oyunları'nda büyük başarı gösteren siyahi sporcu Jesse Owens'ın başarı öyküsü işleniyor. Kişilerin gerçek yaşam öyküleri üzerinden bizi tarihte gezintiye çıkaran filmleri hep sevmişimdir. Dolayısıyla bu filmden beklentim büyük, ancak çıkması için henüz bir aylık bir zaman var. Çünkü vizyon tarihi 27 Mayıs. Beklediğime değeceğini düşünüyorum. :)

Vizyon Tarihi: 27 Mayıs 2016

2. KAPTAN AMERİKA: KAHRAMANLARIN SAVAŞI


Süper Kahraman filmlerinden en son Batman vs Supermen filmini izledim. Film benim beklentilerimin çok çok altında kalmıştı. Özellikle ilk yarısında çıkıp gitmeyi düşünmedim değil. Sırf Batman'ın hatırına kalmıştım. :) Yine de seviyorum bu tür filmleri ve bir şekilde Kaptan Amerika filminin iyi olacağını düşünüyorum. Filmde pek çok Marvel karakterine yer verilmiş, aksiyonu bol olacak gibi duruyor. Spiderman'ın bulunması da benim için bir artı. Herkes beğenmeyebilir ancak filmin Mayıs ayında öne çıkanlar arasında olduğu bir gerçek, listeye almasam olmazdı. :)

Vizyon Tarihi: 6 Mayıs 2016

3. THE BRAND NEW TESTEMENT - YENİ AHİT

 
Mr. Nobody filmini izlemiş miydiniz? Ben izlemiştim, biraz ağır bir filmdi ancak ben o tarz filmlerden hoşlanıyorum. Yönetmen Jaco Van Dormael o filmde 117 yaşında dünyadaki son ölümlü adam üzerinden, hayata dair bir çok sorgulamalarda bulunuyordu. Aynı yönetmen bu kez "Yeni Ahit" isimli gerçek üstü komediyle karşımıza çıkıyor. Filmde Tanrı, ailesiyle birlikte sıradan insanlar arasında yaşıyor. Ancak kızı insanlara yaptıklarını acımasızca buluyor ve onun çalışma alanına sızarak herkesin ölüm tarihlerini ele geçiriyor. Sonrasında mesaj yoluyla bunu bütün insanlara ulaştırıyor. Komik ve düşündürücü bir film. Fragmanı bile beni güldürmeyi başardı. Merakla bekliyorum. :)

Vizyon Tarihi: 29 Nisan 2016

4. BROOKLYN


Colm Toibin'in çok beğenilen Brooklyn romanının filme çevrimi. Evet biliyorum internete düşeli çok oldu ve belki bir çoğunuz izlediniz. Ancak maalesef ülkemizde yeni vizyona giriyor. :) Ben kitabı okumadım ancak incelemelerden gördüğüm kadarıyla harika bir konusu var ve başta da söylediğim gibi çok beğeniliyor. Bilmeyenler için konusuna kısaca değinecek olursak, filmde ailesini ve taşra yaşantısını bırakarak Amerika'da bir gelecek kovalayan İrlanda'lı bir genç kızın hikayesi ele alınıyor.  Her şey güzel giderken bir gün aldığı bir haberle zorlu bir seçim yapmak zorunda kalıyor. İnternet'te izleyenler tarafından yapılan yorumlar da genelde beğenildiğini gösteriyor filmin. Özellikle oyunculuklar ön planda gösterilmiş.

Vizyon Tarihi: 29 Nisan 2016

5. KURDUN UYANIŞI


Kurdun Uyanışı, Fransız Çin ortak yapımı bir dram-macera filmi. Çinli genç bir öğretmenin Moğolistan'lı çobanları eğitmek için gönderildiği taşrada yaşadıkları ve hayata bakış açısının nasıl değiştiği işleniyor. Bu genç öğretmen doğanın ortasındaki bu yeni yaşamında özgürlüğün ne demek olduğunu daha iyi kavrar. Kurtlarla insanlar arasındaki ilişki de ilgisini çeker ve hükümet tarafından kurtları yok etmek için bir ekip kurulmasıyla birlikte gönderiliş amacından çok farklı sorumluluklar üstlenir, özgürlük uğrunda bir savaş vermeye başlar. Özellikle fragmanda çalan müzikler ve görseller bu filmi listeye almamda etkili oldu. Belki çok iyi bir film olmayabilir ancak bence şans verilebilir. Ben tanıtarak üstüme düşeni yapayım dedim, karar size kalmış. :)

Vizyon Tarihi: 29 Nisan 2016

6. MONEY MONSTER - PARA CANAVARI


Zaman zaman listede bir kaç tane fazladan film koyabileceğimi söylemiştim. Para Canavarı da konusu ve oyuncu kadrosuyla beni merak ettiren filmlerden oldu. Yönetmen koltuğunda ise bir başka oyuncu Jodie Foster oturuyor. Filmde televizyonda borsayla ilgili yatırım fikirleri veren bir simsarın, tüm parasını kaybetmiş bir izleyicisi tarafından rehin alınması ve sonrasında olanlar ele alınıyor. Saldırıyı düzenleyen kişi, simsarın ve sistemin insanları nasıl kandırdığını, gerçek suçlunun onlar olduğunu ve kendisi gibi olanların mağdur olduğunu ortaya koymaya çalışıyor. Bu filme de kesinlikle şans vereceğim. George Clooney ve Julia Roberts ikilisinin olduğu bir film ne kadar kötü olabilir ki? Dilerim yanılmam. :)

 Vizyon Tarihi: 27 Mayıs 2016

SİZ NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?


Mayıs ayında vizyona girecek yabancı filmler arasında benim beklentimin yüksek olduğu sizlere tavsiye edebileceğim filmler bunlar. Sizler hangi filmlere gitmeyi düşünüyorsunuz? Bu filmlerle ilgili beklentilerinizi ve yorumlarınızı merakla bekliyorum. Ayrıca eklemek istediğiniz filmler olursa, ben olsam bunu da yazardım dediğiniz, yorumlarınızda belirtebilirsiniz. Benden bu kadar. :)

Hoşça kalın...

13 yorum:

  1. Serhat!, Batman süperman iyiydi yaaa, adam ne yapsın işi zordu, sonuçta aksiyonu katlaması lazım, alt yapı iyiydi daha iyisi için, bence çok iyi olmuştu....
    ilk batman o olsa idi keşke 😂
    İyi de iyi dedim paso 😂
    Kaptan Amerika, kaçmaz benim için. ..
    Biyografi ne kadar çok oldu yaaa... pek tercih etmiyorum genelde 😉
    Money monster fena değil bence de 😉
    Teşekkürler güzel olmuş, ne var ne yok öğrendik 😉 kalemine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevremdeki herkes iyi diyor bir ben kaldım ısrarla beğenmediğimi söylüyorum ben de :D Beklentimin baya altında kaldı, Batman'in her filmini hayranlıkla izleyen biri olarak. Ben karakterlerden ziyade filmin gidişatını beğenmedim aslında, yoksa Batman ve Superman oyunculukları yeterince iyiydi. Özellikle Batman:D Dediğim gibi zaten onun için kaldım daha çok. İkinci yarısı daha iyiydi yine filmin. :) Ben de biyografi, tarih üzerine kurulu yapımları çok seviyorum. Money Monster hem oyunculuklarla hem konusuyla hem de verdiği mesajlarla iyi bir film olacak gibi geliyor bana ama bakalım. Artık beklentimi yüksek tutmamaya karar verdim. :D Ben teşekkür ederim yorum için, sağolun. :)

      Sil
    2. Zevk meselesi tabii, beklentimi karşıladı, ful aksiyon istiyordum başka türlü diğerlerinden bir tık olamazdı, final iyi idi, gelecek belli ki devami, sağlamdi reklam sponsor destek 😂 başka bir hikaye ama bağlantılı bir batman yaratacaktı zor yani yıllardır bildiğimiz bir batman vardı ondan giriş durağan olmuş olabilir neyse... ben ful aksiyon_hız seviyorum... çok nadir izlerim yavaş, biyografi leri. .. evet money monster ilgimi çekti ciddiden 😂

      Sil
  2. Salam. Bütün filmlərin teaser lərini izlədim. İçlərində baxmaq istədiklərim oldu. Qurdun oyanışı, Julya Robertrsin filmi və Kapitan Amerika kimi . Yazınızı oxumaq xoş idi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. :) Çok teşekkürler yorum için. Sizden yorum almak da çok hoş oldu. :)

      Sil
  3. sinemaya epeydir gidemedim ama bakayım tamam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brooklyn gibi bazıları internete çoktan düştü aslında, avrupa'da vizyona girdikleri için. Yine de sinemada izlemenin keyfi ayrı oluyor bana göre, yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  4. Ben Adaletin Şafağı'nı sevmiştim ama ya. :) İçinde Batman olunca kötü demek zor geliyor. Kaptan Amerika'da ilgimi çekmiyor değil. İzlemeyi düşünüyorum.
    Mr. Nobody'ye gelecek olursak favori filmlerimdendir. O yüzden Yeni Ahit'i listeme ekledim. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes aynı görüşte sıkıntı bende belki de beklentiyi çok yüksek tuttum. :) X men filminde de aynı durumu hissettim listeye eklemedim o yüzden. Benim de aralarında en çok dikkatimi çeken filmlerden oldu yeni ahit. Ben teşekkür ederim yorum için. :)

      Sil
  5. Race için 27 Mayıs'ı sabırsızlıkla bekleyeceğim !! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle fragmanı ve konusu çok ilgi çekici. Yorum için teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Race filmi ilgimi çekti, vizyona girsin izlerim. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. En merak ettiğim film şansa ayın sonunda vizyona giriyor ama bekleriz artık ne yapalım. :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.