Header Ads

VİZYONDAKİ EN'LER #1 : MAYIS 2016 (YERLİ FİLMLER)



Merhabalar,

Film severler için yeni bir yazı serisi başlatıyorum. Bundan sonra her ay, vizyona girecek filmler arasından en iyi yerli ve en iyi yabancı filmleri seçerek incelemeye çalışacağım. Filmleri seçerken mevcut olanlar arasında en iyileri seçmeye çalışacağım. Böyle olması hem sizlerin sıkılmaması, hem de kaliteli bir derlemenin ortaya çıkması açısından daha uygun. Başlangıçta yerli ve yabancı filmleri aynı konuda ele alırım diye düşünmüştüm ancak konu çok uzar diyerek ikisini farklı konularda işlemeyi düşündüm. Bu derlemelerin sinemaya gittiğinizde, sizleri ne izlesem derdinden kurtaracağını umuyorum. :)

MAYIS AYININ EN İYİ YERLİ FİLMLERİ


Yerli filmler için, vizyona girecekler arasında inceleme yaparken 11 tane film bulabildim. Belki sayıda bir iki tane değişiklik vardır, gözümden kaçmış olabilir. Ancak bunlardan yalnızca 3 tanesini izlenebilir buldum. Belki sizler için durum farklıdır ancak ben okuduğum kitabın, izlediğim filmin yani aslında vakit ayırdığım her şeyin bir amacı olmasını, bana bir şey kazandırmasını beklerim. Bu üç film dışında bende beklenti oluşturan bir yapım olmadı ne yazık ki. Yine de sizin zevkiniz, beklentileriniz farklı olabilir okurken bunu da göz ardı etmeyin. :)


1. ANKARA YAZI - VEDA MEKTUBU

Gerçek bir hikaye, kaliteli oyuncu kadrosu... Çanakkale Yolun Sonu film yönetmeni Kemal Uzun tarafından çekilmiş. O film de çok iyi değildi ancak kesinlikle kötü de değildi. Yönetmenin bu filmde üstüne bir şeyler koyacağını düşünüyorum. Film 12 Eylül döneminde, mahkemede yargılandıktan sonra idama mahkum edilen şehit Mustafa Pehlivanoğlu'nun hikayesini işliyor. Yakın tarihe ilgi duyanlar için mevcut Türk filmleri arasında kesinlikle en dikkat çekeni. Ben izlemeyi düşünüyorum, karar sizin. :)

Vizyon Tarihi: 6 Mayıs 2016
Websitesi: http://www.ankarayazifilm.com/

2. YAR1M


Bu filmde 15 yaşında Türkiye'nin doğusundan, Ege'ye gelin giden bir kızın hikayesi işleniyor. Ailesi, maddi durumları kötü olduğu için parayla hiç görmedikleri insanlara gelin veriyorlar kızlarını. Belki daha iyi bir hayatı olur diyerek. Ancak müstakbel eşi de zeka geriliği olan birisi. Konusu ve fragmanı beni çok etkiledi. Ülkemizin malum sorunlarından çocuk gelin meselesini işleyen ve listemde hak ederek yer alan filmlerden. Kimi zaman tebessümle, kimi zaman hüzünle, kimi zaman derin düşüncelere dalarak izlenecek bir yapım olacağı kanaatindeyim. Beklediğim gibi güzel bir film olur umarım.

Vizyon Tarihi: 6 Mayıs 2016

3. MİSAFİR


Bu film ise iletişim akademisyenleri tarafından "yılın farkındalık yaratan filmi" ödülüne layık görülmüş. Bunun dışında başka ödüller de kazanmış ve yerli-yabancı eleştirmenlerden iyi not almış. Oyuncu kadrosu oldukça iyi. Fragmanı, konusu ve aldığı ödül bende merak uyandırdı. Filmde sıradan bir ailenin yaşantısı ele alınıyor ve anne-kız ilişkisi üzerinde duruluyor. Sanırım toplumumuzda kadın olmak üzerine de bir şeyler göreceğiz filmde. Tüm bunlar yıllar sonra kovulduğu baba evine ölüm döşeğindeki annesini görebilmek için dönen bir kadının hikayesi ekseninde verilmek isteniyor. Mayıs ayında ben film izlemek istiyorum, yeni, güzel ve yerli olsun diyorsanız bence bu filme şans vermelisiniz.

Vizyon Tarihi: 6 Mayıs 2016
Websitesi: http://misafirfilm.com/turkce



Mayıs ayı için vizyondaki yerli film incelemesi sona erdi. Ben bu filmleri izleyeceğim. Sizler ne düşünüyorsunuz? Bence bu da olmalıydı dediğiniz bir film var mı? Yorum ve düşünceleriniz bekliyorum. Okuduğunuz için teşekkürler. :)

Hoşça kalın...



16 yorum:

  1. 3ünü de izlerim bakalım nasıl filmler. Vizyona bir girsinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bakalım. Yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  2. Ben ankara yazı filmini merak ettim. İyi seyirler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aralarından en çok onu merak ediyorum. Size de iyi seyirler, teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Bunlar pek ilgimi çekmedi benim gözüm Dangal da. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dangal'ı bilmiyordum. Baktım yorumu görünce Amir Khan filmiymiş, kesin güzeldir. :) Ancak çıkmasına baya zaman var daha aralık 2016 sanırım. :)

      Sil
    2. Evet 23 Aralıkta. Ve kung fu yoga da girecek bu yıl vizyona jack chenle birlikte çekiyor. :)

      Sil
    3. Amir Khan'ı sıkı takibe almışsınız anlaşılan, teşekkürler bilgilendirmeler için henüz haberim yoktu bu filmlerden. Ben daha kısa vadeli takılıyorum. :D

      Sil
    4. Aynen, filmleri mükemmel ve eğitici. Gerçekten insanın bakış açısını değiştiriyor. :)

      Sil
    5. Katılıyorum, gerçekten öyle. Ben de çok seviyorum filmlerini, çoğunu da izledim. :)

      Sil
  4. Öyle çok film birikti ki izleyecekler listesinde. Biraz da senden ekledim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı durumdayım. Kitaplar, filmler gidilecek yerler birikiyor her şey. Eleme yapmaya başladım o yüzden bari gittim mi iyisi olsun diye. Dilerim faydalı olmuştur. Teşekkürler. :)

      Sil
  5. Ankara Yazı ve Yar1m ilgimi çekti. :) İnşallah vakit bulur da giderim. ( Önemli not: inşallah filmler kocaeliye gelir. ) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara Yazı kesin gelir diye düşünüyorum. Yar1m için bir şey diyemem. İstanbul'da olsam da her film her sinemada yer almıyor maalesef. Kesin benim elediğim filmlere daha çok yer verirler. :) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  6. film sever biri olarak bloğunu keşfettiğim için mutluyum..
    sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. :) Memnun kaldıysanız, paylaşımlarım faydalı olduysa ne mutlu bana. :) Teşekkür ederim. :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.