Header Ads

YENİ BLOG TASARIMI...



NEDEN DEĞİŞTİRDİM?


Tasarım değişikliğiyle ilgili bir anket koymuştum aslında sitenin başına ama bu yeterli gelmedi. Sizlerin yorumlarınızı almak ve bir anlamda vesile olanlara teşekkür edebilmek adına bu yazıyı yazmak istedim.

Blogumu ilk açtığımda, Blogger'ın sunduğu temaları değiştirerek kendi gayretlerimle bir tasarım oluşturmuştum. Başlangıç için fena değildi ancak beni bir türlü tatmin etmiyordu. Kod bilgim de fazla olmadığından bir çok şeyi istediğim hale getiremiyordum. Değişim fikri sürekli kafamda dolanıyordu ancak bir türlü istediğim gibi bir tema bulamıyordum. Ayrıca çoğu temalar yabancı kişiler tarafından hazırlandığı için tekrardan uğraşmak fikri, değişimi ertelememe sebep oluyordu. Ancak Semih Keçecioğlu'nun blogger tema siteleriyle ilgili yazısını okuduktan ve tavsiyelerini inceledikten sonra artık yeni tasarıma geçmeye karar verdim.

NASIL YAPTIM?


Öncelikle Semih Keçecioğlu'nun "Blogger İçin Tema Temin Edebileceğiniz 5 Adet Tema Sitesi" yazısında yer alan linkleri tek tek inceledim. Burada "Gooyaabi Templates" sitesi hoşuma gitti ve aramalarımı buraya yoğunlaştırdım. Kısa sürede "Blogghiamo Blogger Template" adındaki bu temayı buldum. Bu işin kolay kısmıydı tabi. Sırada kodların arasına dalarak tasarımı türkçeleştirmek, gereksiz bulduğum yerleri çıkartmak, renklerle ve boyutlarla oynamak vardı. Bu kısımları da hallettikten sonra site son halini aldı. Aslında hala ufak tefek eksiklikleri görüp düzeltmeye gerek duyuyorum ancak şuan için blog tasarımımdan memnunum.

SİZ NASIL BULDUNUZ?


Tasarımı yapar yapmaz, sitenin başına bir anket yerleştirdim. Bunun yanında konunun altına düşüncelerinizi yorum olarak yazmanızı bekliyorum. Önerileriniz doğrultusunda tema hakkındaki görüşlerinizi daha net görebilir ve eksiklerimi giderebilirim. Hem yorumlarınızla hem de ankete katılarak yeni tasarım hakkındaki düşüncelerinizi belirtirseniz çok memnun olurum.

Son olarak bana ilham verdiği ve yardımcı olmaktan kaçınmadığı için Semih Keçecioğlu'na teşekkür etmek istiyorum. Yorum ve anket yoluyla fikirlerini beyan eden herkese de teşekkür ederim.

Hoşça kalın. :)

33 yorum:

  1. Oldukça kullanışlı bir tasarım olmuş hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  2. aranılanın bulunabildiği bir tasarım olmuş. elinize sağlık, gayet hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Yazılar beyaz olduğu için sarı arka planda okunmuyordu sonradan siyaha çevirdiniz bu iyi oldu. Ama üstteki "Ne okudum Ne izledim?" simgesine bence çok yer ayırmışsınız. Alanını biraz küçültebilirseniz daha iyi olur kardeşim benden tavsiye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim öncelikle. Ben de başlık kısmını daraltmayı düşünüyorum ancak vakit bulamadım pek, üşendim de biraz tekrar kodlarla uğraşmaya. En kısa sürede ilgileneceğim o kısımla. :)

      Sil
  4. Yeni temanızı güle güle kullanın,sade kolay vede çok kullanışlı.Bende dün tüm gün boyunca yabancı bir sitede gördüğüm temayı bloguma uyarlamaya calıştım.Aynen bendede fazla kod bilgisi olmayınca ana sayfada fotografların çok buyuk gorunmesini ayarlayamayınca sonunda vazgeçtim.Sizin temanızı görünce sanırım benimde yılmadan tekrar denemem gerektiğini anladım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneme yanılma yöntemiyle, biraz da araştırarak rahatlıkla yapabilirsiniz. Ben yaparken aslında o kadar da karışık olmadığının farkına vardım. Bence de vazgeçmeyin, denemeye devam. :):) Bir ipucu olarak sitedeyken düzenlemek istediğiniz yere sağ tıklayıp incele derseniz ilgili kodlar çıkıyor ekranda. Sonrasında onları aratabilirsiniz html düzenleme bölümünde. Ben de resim boyutlarını o şekilde ayarlamıştım.

      Sil
  5. Gayet sade ve güzel. Yorum yapmakta biraz geç kaldım galiba. Her zaman yardımcı olmaya çalışırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve ilginiz için teşekkürler. Beğenmenize sevindim.

      Sil
  6. Bence gayet güzel ellerinize sağlık. :) Hem kodlardan da anlıyormuşsunuz. Keşke ben de birkaç bir şey bilsem de yapsam ama bu konularda hiç yetenekli değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. Aslında gerçekten anlamıyordum, araştırarak hata yaparak öğrendim bir şeyler. Siz de deneyin bence göründüğü kadar zor değil. Bu konularda yazan arkadaşlar yardımcı oluyorlar takıldığınız yerlerde. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  7. yeni temanız hayırlı olsun bence fena değil.
    Yalnız bu temaya bir header lazım bence. Temanızın header bölümü pek hoş gelmedi bana.
    Dilerseniz karınca kararınca size bir header yapabilirim. Yani bendensin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Farklı bir şeyler yapmayı düşünüyorum ben de. Bana da çok boş geliyor, şuan üzerinde çalışıyorum. Ancak sizin kafanızdaki nasıl bir şey, neyden dolayı hoş gelmedi öğrenmek isterim, fikir olur bana da. :)

      Sil
    2. yukarıda header var onun kenarları boş onu diyorum en azından bir header koyun boşlukları doldursun. Bu sadece benim size önerimdir :)

      Sil
    3. Anladım. Tavsiyeniz için teşekkürler. Ben de onun üzerinde çalışıyorum şuanda. Bana da boş geliyor çünkü. :)

      Sil
  8. Sade tasarımları her zaman severim.
    Güzel olmuş elinize sağlık. Fakat anasayfada yazıya git bölümü daha belirgin olursa bence çok daha iyi olur diye düşünüyorum en azından orayı kalınlaştırırsan daha belirgin olur ve o zaman daha güzel görünecektir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Evet haklısınız biraz silik kalıyor. Hatta belki ortalanabilir de tavsiyeniz için teşekkürler. :)

      Sil
  9. Beğendiğim hazır temalar arasında bu tema.Güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Sağolun teşekkürler. :)

      Sil
  10. Bence gayet hoş bir tasarım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, teşekkür ederim. :)

      Sil
  11. Çok beğendim.Sadeliğin yanında renkler son derece uygun seçilmiş.Bu konudaki bilgim az olmasına rağmen,ben de kendi bloğumu tasarlamıştım.Ancak şu anda Chrome'dan giriş yapamıyorum.İframe denilen virüs bulaştı.İnşallah temizledikten sonra yenileyeceğim.Size iyi bloglar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Umarım kısa sürede sorununuzu halledebilirsiniz ve bir daha da sıkıntı yaşamazsınız. Yorumunuz için teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  12. Bence çok başarılı bir tasarım. Güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun teşekkür ederim. :)

      Sil
  13. Çok güzel bir tasarım olmuş. İnsanın üstüne üstüne gelmiyor, sade, şık ve kullanımı kolay :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  14. Tasarım çok güzel olmuş Serhat kardeşim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Emre, beğenmene sevindim. :)

      Sil
  15. Hoş bir görünümü var, başarılar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Ben de başarılar dilerim. :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.