KİTAP İNCELEMESİ #8 : PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE SOSYAL MEDYA - SALİH SEÇKİN SEVİNÇ





Merhaba,

Bugün sizlere tanıtacağım kitabın incelemesini aslında blogu ilk açtığım zamanlarda yapmıştım. Hepimizin içinde olduğu sosyal medya ortamıyla ilgili bildiklerinizi tazeleyecek, bilmediğiniz veya gözünüzden kaçan noktaları yakalamanızı sağlayacak önemli ve keyifli bir kitap olduğu için revize edip yeniden paylaşma gereği duydum.


SOSYAL MEDYAYI NE KADAR İYİ TANIYORSUNUZ?


Sosyal Medya, artık ucu bucağı olmayan, sınırların tamamen ortadan kalktığı bir kullanım alanı sunuyor. Biz bloggerlar da dahil olmak üzere pek çok insan ve firma bir şekilde ürettiklerini diğer insanlara ulaştırma gayretinde. Ben kitabı daha çok blogger olmak üzerinden değerlendireceğim. Fakat yazılanları her sektöre, ürüne veya hizmete uyarlamak mümkün. Yani rahatlıkla genellenebilecek konular...

İnternette başarı tam manasıyla süreklilik ve sabır ister.

Kitapta konular adım adım, son derece akıcı bir dille ele alınmış. Keyifle okuyacağınıza emin olabilirsiniz. Yazar aynı zamanda tecrübeli bir blogger ve sosyal medya uzmanı. Kendisi harbiyiyorum isimli blog sitesi ile bu işlere başlamış ve bu kitapta ilk olarak kendi hikayesini anlatıyor. Son derece samimi bir anlatım, tecrübelerini ve bilgilerini bir bloggera yaraşır şekilde aktardığını söyleyebilirim. Verdiği en öncelikli tavsiyeler ise "özgünlük", "süreklilik" ve "sabır".

Tüm toplulukların çevrimiçi birer köye dönüştükleri ve sadece doğru olanların bu işi hakkıyla başardığı bir süreçle yüzleşeceğiz.

Kitapta geleneksel medya ve pazarlama anlayışının da artık değişim gösterdiği üzerinde duruluyor. Artık pazarlama denilince akla sadece ticari bir ürünün pazarlanması gelmemeli elbette. Günümüz anlayışında bloggerlar olarak hepimiz bir şekilde ürettiğimiz içerikleri insanlara pazarlamaya, yani ulaştırmaya çalışıyoruz. Bunun için de çeşitli mecraları ve yöntemleri araç olarak kullanıyoruz. Aranızda facebook, twitter ve instagram gibi sosyal mecraları benim gibi kişisel olarak kullanmanın bir yarar getirmeyeceğini düşünenler varsa, kitabı okuduktan sonra bu kesin yargının ortadan kalkacağını söyleyebilirim. Yazar bunu da çok keyifli ve mantıklı bir kurgu üzerinden gerçekleştiriyor. Kim bilir belki okuduğunuzda sizin düşüncenizde bir değişiklik olmaz ama beni etkilemeyi başarmıştı. :)

Facebook ve twitter'da zaman öldürmeniz aslında sizi daha verimli kılar.

Verilen bilgiler ve tavsiyeler başta da söylediğim gibi genellenebilir. Firma ve markaların sosyal medya ve blog ortamlarını nasıl kullanmaları gerektiği hakkında da bilgiler verilmiş. Ben bu kısımları okurken de pek çok çıkarımda bulunabildim.

Yazarın bloggerlara "samimi, gerçek olun" uyarısında da bulunuyor. Yani yazı yazarken, fikirlerimizi söylerken her anlamda kendimiz olmamız gerekiyor. Aksi halde bir yerden sonra tıkanmaya başlıyorsunuz. Yorumlara da büyük önem verilmesi gerekiyor, özellikle eleştirel olanlara. Yaklaşımlar burada çok önemli. Neticede eleştirinin olmadığı yerde kendimizi geliştirmek de oldukça zorlaşır değil mi? :)

Bırakın insanlar sizi eleştirsinler, hatalarınızı düzeltsinler, yazılarınıza katkıda bulunsunlar, kendi yorumlarını yazsınlar.

İçerikleri ve ürünleri pazarlama konusunda sosyal medyanın nasıl kullanılması gerektiğiyle ilgili ise çok önemli bir vurgu yapılıyor kitapta. Facebook, Twitter, İnstagram... hangi sosyal medya hesabından yararlanıyorsak, öncelikle onun ne amaçla kurulduğunu, insanların ne amaçla orada yer aldığını unutmamak gerekiyor. Yani paylaşımlarımızı bu doğrultuda şekillendirmek gerekiyor. Yazarın tecrübeleri doğrultusunda verdiği tüyolar kesinlikle çok daha bilinçli ve verimli hareket etmenizi sağlıyor. Hangi sosyal medya platformu ne amaçla kullanılabilir ayrıntılı bir şekilde ele alınıyor.

BAŞLANGIÇ İÇİN YOL HARİTASI...


Tüm bunların ardından benim en çok hoşuma giden yere geldik. Salih bey, yararlanmak isteyenler adına tüm bu anlattıklarını, bir yol haritası şeklinde kurgu üzerinden ele alıyor. Yani tamam okudum, öğrendim de hala ne yapacağımı bilmiyorum, nasıl başlamalıyım diyenler için çok faydalı bir kapanış yapıyor. Ayrıca bu bölümde güncel gelişmeleri takip edebileceğimiz yerli ve yabancı kaynaklar da sırasıyla verilmiş.

Oluşturacağınız içerik ne kadar orjinal olursa ilgili blog paylaşımlarınız da o kadar çok tıklama alacaktır.

Sosyal medya, blog, arama motoru optimizasyonları, içerik pazarlama, insanlara sosyal ağlar üzerinden ulaşma vb. konularda eksik olduğunu düşünen, öğrenecek bir şeyler mutlaka vardır diyen ve kendini geliştirmek isteyen arkadaşlara kesinlikle tavsiye ediyorum kitabı. Aldığıma ve okuduğuma kesinlikle pişman olmadım. Belki de kimileri için bir baş ucu kitabı niteliği dahi taşıyabilir. Unuttuğunuz, takıldığınız, fikir almak istediğiniz yerlerde başvurabilirsiniz...

Sizler bu kitabı okudunuz mu? Yazar veya kitap hakkında bir bilginiz var mıydı? İnceleme ve kitap hakkındaki sorularınızı ve yorumlarınızı merakla bekliyorum. :)

Hoşça kalın...
KİTAP İNCELEMESİ #8 : PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE SOSYAL MEDYA - SALİH SEÇKİN SEVİNÇ KİTAP İNCELEMESİ #8 : PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE SOSYAL MEDYA - SALİH SEÇKİN SEVİNÇ Reviewed by Ne Okudum Ne İzledim on Mayıs 06, 2016 Rating: 5

13 yorum

  1. Salih Seçkin çok güzel bir yere değinmiş eleştirinin olmadığı yerde kendimizi geliştiremeyiz fakat, insanlar eleştiriye ne kadar açık ne kadar dikkate alıyorlar orası tartışılır bu yüzden beğenilen şeylerin rahatlıkla söylenmesi beğenilmeyen şeylerinde gizlenmesi ''kişinin yerinde sayması'' oluyor zamanlaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, ya eleştirmiyoruz yada eleştirmeyi bilmiyoruz genelde. Eleştirmenin önemi kadar, eleştirirken kullanılan üslup, yapıcılık ve anlayış da büyük önem taşıyor. Hayatta her zaman yıkıcı değil, yapıcı olmak, o yönde hareket etmek lazım diye düşünüyorum. Çok teşekkür ederim yorumun için. :)

      Sil
  2. Daha önce okumadım. Ama sen daha önce bloggermış ve tecrübelerini paylaşmış dedin ya. O andan itibaren okunması gereken kitaplar sınıfına girmiştir :) Her blogger gibi tecrübeli bloggerların anlattıklarını yutar gibi okuyorum. Bir de böyle ilk duyduğun kitapları anlatan insan önemli. Senin kaleminle pozitif bir bakış açısı kazandık kitaba karşı. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce bir kaç tane daha sosyal medya, seo vb. kitaplar okumuştum. Aralarında en iyisi tartışmasız bu kitap. İşin biraz ticari boyutuna yöneliyor kitapta, özellikle firmalar ve markalar üzerinden yaptığı değerlendirme ve tavsiyelerde. Bu amaçla buralarda bulunmayan çok arkadaş var. Ama verdiği tavsiyeler genele indirgenebilecek düzeyde ve verimi büyük ölçüde arttıracaktır. Dilerim faydası olur okuyanlara, bana olduğu gibi. Teşekkür ederim yorumun için. :)

      Sil
  3. 'Çevrimiçi bir köy'Ne güzel bir benzetme.Gerçekten bazı sempati duyduğum topluluk üyeleri sırf mahzun olmasınlar diye, zamanımın çoğu boşa gidiyor ve çok davet oluyor.Hadi kırılmasınlarla, duygusallıkla olacak iş değil.Önce ben ve yazdıklarım.Cem Kazan'ı burada görmek ne güzel.Onun buraya gelmesi senin ne kadar değerli bir blogger olduğunu gösterir.Bu kitap önerisi çok iyi oldu.Sağol.Çünkü ben pratiğimi geliştirecek; deneyimlerin ve sonuçlarını gördükleri ispata yakın bilgilere ihtiyaç duyuyorum.Az vaktim ve kalıplarını belirleyip çok yazmak istediklerim var daha.Sevgilerimle oğlum.ece ablan :)

    YanıtlaSil
  4. Pardon Serhat , kitabı nereden temin edebilirim?Yazarsan sevinirim.Yorum yaptığımız yazıların yeni yapılan her yorumda bildirimleri geliyordu.Artık yok, Dönüp bakmayı unutma ihtimalime tedbir için mail adresim: eceevren20@gmail.com Sağol şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumların için çok teşekkürler Ece Abla. Cem Kazan ve daha nice değerli bloggerlar var, fikirleriyle, yazdıklarıyla bana ilham veren, sağ olsunlar okuyorlar, destek veriyorlar sizin gibi, ne mutlu bana. :)
      Kitabın var olan bilgileri pekiştirmek, sosyal medyayı daha verimli kullanmak ve içeriklerle daha çok kitlelere ulaşma yöntemleri konusunda fazlasıyla yol gösterici olacağına inanıyorum. Benim açımdan öyle oldu. Ayrıca sosyal medyanın gelecekte nereye evrileceği, bizim neler yapmamız gerektiği yönünde bilgilendirmeler de mevcut. Anlatım da son derece keyifli, dilerim benim edindiğim faydaları sağlar sana da. Mail üzerinden dönüş yapıyorum hemen. :)

      Sil
  5. Çok ilgimi çekti bahsettiğin konular. Kendimi geliştirmek istediğim konular bunlar. En kısa zamanda edinip okuyacağım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazan kişinin de bizler gibi blogger olması kitabın verimliliğini arttırıyor. Ben teşekkür ederim, faydalı olur umarım. :)

      Sil
  6. Bloggerlar için yok gösterici bir kitap diyebiliriz aslında emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, beni bu blogu açmak konusunda dürtüleyen unsurlardan biriydi bu kitap. Şevk verdi diyebilirim. Neler yapmam gerektiğini de gösterdi, daha bilinçli hareket ettim o sayede. Çok teşekkürler. :)

      Sil
  7. epeydir böyle bi kitap okumadım.. ters düz okumuştum en son.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ters düz kitabını okumadım. :)
      Yorum için teşekkürler.

      Sil