ETKİNLİK: YAŞAMA AÇILAN PENCEREDİR KİTAP BLOGGER/YOUTUBER BULUŞMASI



Elmas Pariltilari, Şafağın Dünyası ve Yasemin Kokulu Bir Hayat bloglarının sahipleri, Elmas Hanım, Şafak Hanım ve Yasemin Hanımın girişimiyle Taksim Konak Hotel ev sahipliğinde, "Yaşama Açılan Penceredir Kitap" adlı harika blogger-youtuber buluşma etkinliği düzenlendi. Etkinliğe pek çok yayınevi sponsor oldu, birbirinden renkli insanlar yer aldı ve bol bol kitap hediye edildi. Tüm detaylar yazıda...


YAŞAMA AÇILAN PENCEREDİR KİTAP ETKİNLİĞİ İLE BİR İLK GERÇEKLEŞİYOR...


Şafak, Elmas ve Yasemin hanımlar, "Yaşam Blogu" kategorisinde değerlendirebileceğimiz, pek çoğunuzun tanıdığı ve sevdiği  blog yazarları. Daha öncesinde, kendi yazdıkları kategori kapsamında önemli etkinliklere imza attılar. Bu sefer, kitap blogları ve kitap tanıtımı yapan youtube hesaplarını buluşturacak bir etkinlik neden olmasın diyerek işe koyulmuşlar, ince eleyip sık dokuyarak kitap tanıtımı yapan blogger ve youtuberları takibe almışlar ve aralarından uygun gördüklerini etkinliğe davet etmişler. Etkinliğin ilk olması ve ülkemizde yaşanan olaylar sebebiyle, etkinliğin kapsamı düşündüklerine kıyasla sınırlı kalmış olsa da, kendi adıma çok profesyonel ve başarılı bir organizasyon tertip ettiklerini söyleyebilirim. Beni de düzenledikleri bu güzel etkinlikte bulunmaya layık gördükleri için ayrıca teşekkür etmek istiyorum.


NELER KONUŞULDU?

Bu etkinliğe davet edilmeden önce, keşke kitap ve diğer bloglarla bir araya gelebileceğimiz, sesimizi duyurabileceğimiz etkinlikler yapılsa şeklinde sık sık düşündüğüm olmuştu. Zaman zaman farklı blogger etkinliklerinin yapıldığına da rastlıyordum ancak bunlar kitap üzerine olmaktan çok ürün tanıtımı yapan bloglarla ilgiliydi. Dolayısıyla bu etkinlik, ben dahil pek çok bloggerın beklentilerini fazlasıyla karşıladı ve damağımızda tarif edilmez bir tat bıraktı diyebilirim.

Sola Yayınları ekibi ve yakında onlarla sürpriz bir çalışmaya imza atacağını duyuran fotoğraf sanatçısı Melissa Mey.

Etkinliğin ilk bölümünde herkes kendini tanıttı ve genel olarak düşüncelerini aktardı. Ardından kitaplar, bloglar ve edebiyat üzerine sohbete başlandı. Bunu izleyen zamanda ise aramıza Sola Yayınları ekibi, "Küçük Prens Tenimde" adlı dikkat çekici kitap çalışmasıyla fotoğraf sanatçısı Melissa Mey ve tarihi "Kuyulu Kahve" Türk kahvesinin temsilcileri de dahil oldular. Sola Yayınları Kurucusu Umut Kısa, yayıncılık konusunda önemli bilgilendirmeler yaptı, yayınevi olarak hedeflerinden bahsetti ve tüm sorularımızı samimi şekilde yanıtladı. Bunun yanında bir yayıncı olarak kendisinin bloglardan beklentilerini yine samimiyetle ortaya koydu ve bizim beklentilerimizi de değerlendirdi.


"Küçük Prens Tenimde" kitabının tanıtımını yapan Melissa Mey, bu kitapta Küçük Prens tutkunu olan insanların hikayelerini ve fotoğraflarını bir araya getirmiş. Projeye katılan ünlü isimler de var. Kitabın teması, Küçük Prens sevgisini tenine dövme yaptırarak dile getiren insanların ve hikayelerinin bir araya getirilmesi olarak tanımlanabilir. Ayrıca, satılan her kitap gelirinin tamamının, kız çocuklarının eğitimi için kullanıldığını belirtmekte yarar var.

HEDİYE KİTAPLAR

Novella Yayınları, Altın Bilek Yayınları, Minval Yayınları, Nora Kitap, Sola Yayınları, Pena Yayınları, Nemesis Kitap, Hayy Kitap, Altın Kitaplar Yayınevi, Ephesus Yayınları ve Arunas Yayıncılık olmak üzere toplam 11 yayınevi bu etkinliğe gönderdikleri kitaplarla sponsor oldular. Bunlardan kimilerinin seçme şansımız oldu, kimileri de yayınevleri tarafından sürpriz olarak gönderildi.


Bunca yayınevinin, iyi kötü kitap bloglarına ve youtube yayını yapan arkadaşlara destek olması ve ilk etkinliğimizde bunca kitabın hediye edilmesi gerçekten beklemediğim bir şeydi. Özellikle seçtiklerimiz dışındaki kitaplar beni çok mutlu eden bir sürpriz oldu. Kimi kitaplar, kendi seçimim ve tarzım olmadığı için kişisel olarak benim için biraz geri planda kalsa da, hepsi benim için değerli ve bu doğrultuda gördüğünüz kitapların hepsinin yorumlarını en kısa zamanda bloga girmeye çalışacağım. Okuduysanız, kitaplar hakkındaki yorumlarınızı ve nasıl bir sıralama izlemem gerektiği konusundaki fikirlerinizi de bekliyorum.

Sola Yayınları'ndan Achille Valentine, "Uyumsuz Bir Zihnin Not Defteri" kitaplarını imzalıyor.

Ayrıca, Sola Yayınları'ndan Achilles Valentin, bizler için "Uyumsuz Bir Zihnin Not Defteri" kitabını imzalayarak hediye etti. Deneme türünde olan bu kitap, sanırım ilk okuyacaklarım arasında. Şeytanın Eli ve Döngü kitapları da dikkatimi çeken diğer eserler.

KUYULU KAHVE

Hacı Abdullah Saray Mutfağı bünyesine alınan tarihi "Kuyulu Kahve" de etkinlikteki en güzel sürprizlerden biriydi. Tanıtım yapmak ve edebi sohbetimize katılmak için gelen temsilcilerin her biri çok samimi ve kaliteli insanlar. Bizlere "Kuyulu Kahve" markasının tarihçesinden ve gelmek istediği noktalardan bahsettiler. Bende bu tarihçesinden kısaca bahsetmek istiyorum sizlere. Kuyulu Kahve, Ankara'da Milli Mücadele döneminde yazarların, şairlerin ve gazetecilerin uğrak yeri olan, dönemin önemli toplantı mekanlardan bir tanesi. Öyle ki, Nazım Hikmet'in ve pek çok önemli ismin burada eserlerini kaleme aldıkları, hatta bizzat yazınlarında yer verdikleri ve toplanıp sohbet ettikleri bir yer burası. Ancak, Ankara'da ilk meclis binasının yanında olduğu belirtilen bu önemli mekan ne yazık ki 1940'lı yıllarda yıkılmış ve yerine başka yapılar inşa edilmiş. 


Buna rağmen tarihi ve lezzetiyle yaşatılan "Kuyulu Kahve" Türk kahvesini, dün etkinlikten döner dönmez merak edip denedim ve kesinlikle çok beğendim. Herkesin damak tadı farklıdır ancak, bu kahvenin kesinlikle aradığım bir tat olduğunu söyleyebilirim. Nasıl ki kitapla kahve bir bütün olarak görülüyorsa, yakın zamanda, sahip olduğu geçmişle ve lezzetiyle, kitapseverler için farklı bir yer tutacak gibi geliyor bana. Bir deneyin, belki hoşunuza gider. :)

Kuyulu Kahve'nin satışı Zorlu AVM, Sabiha Gökçen Havaalanı iç ve dış hatlardaki tüm kafelerde ve Hacı Abdullah Lokantalarında yapılmaktadır. Oralardan temin edebilirsiniz. Ayrıca yapım aşamasında bir web adresi de mevcut, yakın zamanda daha çok yerde görmeniz mümkün.

ETKİNLİĞE KATILAN BLOGLAR VE YOUTUBERLAR

Etkinliğe birbirinden güzel, şahsımdan çok daha başarılı gördüğüm blogger ve youtuber arkadaşlar katıldı. İnanın hepsi çok kaliteli ve samimi insanlar. Onlarla sohbet ederken ve dinlerken gerçekten büyük keyif aldım. Sizde eğer takip etmiyorsanız bloglarını ve youtube kanallarını takip ederek, onları daha yakından tanıyıp destek olabilirsiniz. Ayrıca, etkinlikle ilgili instagram paylaşımlarına "#yasamaacilanpenceredirkitap" etiketi üzerinden ulaşabilirsiniz.Etkinlikte yer alan blogger ve youtuberlar:

BLOG


YOUTUBE

Damla Cerrah

Damla Cerrah'ın etkinlik ile ilgili videosunu aşağıdan izleyebilir ve ardından kanalına abone olabilirsiniz.



Ayça Ertürk'ün etkinlik videosuna aşağıdan ulaşabilir ve ardından kanalına abone olabilirsiniz.


SON SÖZLER VE TEŞEKKÜR

Yaşama Açılan Penceredir Kitap etkinliğinde tanıdığım yeni insanlar ve edindiğim deneyim beni gerçek anlamda mutlu etti. Bununla birlikte, bu organizasyon için emek harcayan ve bana göre kusursuz bir etkinlik ortaya koyan Şafak Karadeniz, Elmas Koçan ve Yasemin Özer, kitaba gönül vermiş blogların ve youtube kanalları olarak kendimizi daha değerli hissetmemizi sağladılar ve açıkçası bu tarz şeylerin istendiğinde olabileceğini göstererek şevkimizi arttırdılar. 

Kendilerine, sponsor yayınevlerine, Konak Hotel'e, Kuyulu Kahve'ye ve katılan tüm dostlarıma bu güzel günü bana yaşattıkları için çok teşekküre ediyor ve tez zamanda bu tür etkinliklerin artarak devam etmesini diliyorum. Son olarak, beni okuyup destekleyen, yazılarımı paylaşan sizlere de teşekkür borçluyum. Çünkü kısa zamanda bir yerlere geldiysem, bunda blogger dayanışmasının da büyük payı olduğunu düşünüyorum. Sabredip sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. :)






ETKİNLİK: YAŞAMA AÇILAN PENCEREDİR KİTAP BLOGGER/YOUTUBER BULUŞMASI ETKİNLİK: YAŞAMA AÇILAN PENCEREDİR KİTAP BLOGGER/YOUTUBER BULUŞMASI Reviewed by Ne Okudum Ne İzledim on Eylül 04, 2016 Rating: 5

32 yorum

  1. Ne güzel düşünmüşler! ⭐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, çok güzeldi, dilerim daha çok görürüz böyle etkinlikleri. :)

      Sil
  2. Sabretmek de ne demek Serhat.Şu an o kadar mutlu oldum ki.Senin davet edildiğini öğrenmek ve oradaki izlenimlerini aktaran yazını okumak çok güzeldi.İşte okumanın avantajları ama her okuyanın değil.Bilinçlice ve program dahilinde okuyan ve değerlendirmesini yapanlar.Kutluyor ve başarılarının artarak devam etmesini diliyorum oğlum.Selam ve sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Ece Abla, bende herkes gibi her gün bir şeyler daha katmaya çalışarak ilerlemeye gayret ediyorum, sizlerin yorumları ve böyle güzel gelişmeler de şevkimi arttırıyor açıkçası. Selamlar, sevgiler, çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Bizimle olduğun icin biz tesekkur ederiz. Sizlerle olmak sizleri tanımak çok keyifliydi, umarım tekrar bir araya geliriz.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim tekrarı olur, çok keyifliydi, sevgiler. :)

      Sil
  4. Ne kadar güzel, ne kadar iten ve samimi bir ifade olmuş tüm yazılanlar. Şiir gibi okudum diyebilirim. Bu şekilde bir hissiyat oluşturdukça ne mutlu bize. Demek ki güzel bir şey yapmışız. Bu olumlu düşünceler arkasında daha iyi projeler getireceğinin sinyallerini vermeye başladı bile. Kitaplarla birlikte daha iyi dostluklara diyorum ve çok teşekkür ediyorum. Geldiğiniz için ayrıca çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm dileklerinize içtenlikle katılıyorum, gerçekten çok güzeldi, teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Ne güzel bir etkinlik olmuş. Özellikle kitap üzerine olmasına nasıl sevindiğimi anlatamam çünkü dediğin gibi kitap dışında her şey için buluşuyor bloggerlar. Dilerim bu etkinlik dalga dalga büyür ve daha çok insan kitapların değerini anlar. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuşulan her şey, söylenen her söz ayrı bir tat verdi diyebilirim, çok farklı ve güzel bir ortamdı. Dediğin gibi olur umarım, sevgiler, teşekkürler. :)

      Sil
  6. Takip etmediğim blogları takibe aldım.Hepinizi tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir etkinlik olmuş, keyifli anlatımın ile bizde yaşamış kadar olduk :) Başarılarının artmasını diliyorum Serhat, takibe devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep birlikte artsın başarılarımız, daha güzel şeyler de olur umarım, teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. ne güzel bir etkinlik olmuş bu. blogger buluşmaları yapılsa da kitap bloggerlarının toplandığına ilk kez tanık oldum. umarım bu tarz etkinlikler çoğalır. böyle güzel bir buluşmada bulunduğun için senin adına sevindim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, dilerim bu tür etkinlikler artar dediğiniz gibi. :)

      Sil
  9. yazdıklarına bakılırsa harika bir buluşma olmuş. :) çok sevindim senin adına. daha nice güzel buluşmalar olsun inşallah. :) inşallah bizler de bir gün toplaşıveririz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, gerçekten güzel farklı bir heyecan ve keyif veriyor insana, teşekkürler. :)

      Sil
  10. Serhat kaleminle ve nezaketinle her daim ayrı tuttuğum insanlardansın genç arkadaşım ....
    Bu nedenle böyle bir etkinlik için senin adının geçmesi beni de inan mutlu etti ...
    Böyle bir etkinlik düzenlenmesi apayrı bir güzellik ve başarı ...
    Emeği geçen herkesi yürekten kutluyorum ....
    Kitap ve kahve ise miiiiis gibi bir taçlandırma olmuş ....
    Hadi bakalım devamı gelsin hayırlısı ile ....
    Sevgiler canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desteğin ve güzel düşüncelerin için teşekkürler. İçten olduğunu biliyor ve görüşlerini bu anlamda çok önemsiyorum, çok mutlu oldum.
      Aynen öyle kitap ve kahve tam manasıyla taçlardırdı bu güzel günü. Dilerim genişler bu tür etkinlikler, sevgiler. :)

      Sil
  11. kitap bloggerı değilim ama kitap okumayı çok severim etkinliği de çok beğendim :-)) Şafak, Yasemin ve Elmas'ın ellerine sağlık :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün daha geniş kapsamlı, herkesin bir araya gelebileceği etkinlikler de görürüz. Asıl alkışlanması gereken onlar zaten, büyük emek verdiler. :)

      Sil
  12. Güzel düşünülmüş bir etkinlik olmuş. Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten ne de güzel bir etkinlik düşünülmüş :) Ben de gitmiş kadar oldum ve çok sevindim sizin adınıza :) Umarım böyle etkinlikler katlanarak devam eder, ihtiyacımız var bence :)
    Ayrıca az önce fark ettim ki GFC'de yokmuşum. Üç defa nasıl olur diye baktıktan sonra kabullendim artık :) Sanırım mail'den gördüğüm için sürekli GFC takibine dikkat etmemişim; kusuruma bakmayın :)
    Bu güzel paylaşımınız için tekrar teşekkürler, sevgilerle :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok ihtiyacımız var. Oluyor öyle şeyler sıkıntı değil. :)
      Ben teşekkür ederim, sevgiler. :)

      Sil
  14. En az etkinlik kadar güzel bir yazı olmuş! :)

    Söylemeden edemeyeceğim, fotoğraflardaki efektler ayrıca bir güzel olmuş, kıskandım! :)

    YanıtlaSil
  15. Ne kadar güzel ve içten bir etkinlik olmuş. Etkinliği aktaran sizlerin yazılarıda ayrıca güzel gerçekten gitmesek bile oranın havasını azda olsa solumuş gibi olduk... Böyle etkinliklerin devamını diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, o havayı biraz olsun yansıtabildiysem ne mutlu... Ama orada olmak ayrı bir keyifti, dilerim daha genişleyerek devam eder. :)

      Sil
  16. Güzel etkinlik devamı olur inşaallah

    YanıtlaSil