FİLM İNCELEMESİ #19: MAUDIE


Hayatta, sahip olduğu tüm imkanlara ve zenginliklere rağmen başarılı ve mutlu olamayan, bundan dolayı çevresindeki herkesi de mutsuz ve başarısız görmek isteyen insanların yanında, tüm olumsuzluklara ve imkansızlıklara rağmen hayata ve insanlara gülümsemeyi başaran, güzel insanlar ve onların başarı öyküleri vardır. Kanadalı halk sanatçısı ressam Maud Lewis'in hayatının bir tablo inceliğinde işlendiği bu film hayata ikinci seçenekten, farklı bir pencereden bakmanızı sağlayacak.


MAUDIE LEWIS'İN HAYAT HİKAYESİ


Bazı insanlar farklı olmanızdan hoşlanmıyor. 

Maud, doğuştan romatoid artrit hastası olan bir kadın. Genç yaşta annesi ve babasını kaybettikten sonra teyzesi ile yaşamaya başlar. Bir de erkek kardeşi var ancak farklı olmasından dolayı Maud'u kendisine yük olarak gördüğünden ona ilgi göstermiyor. Teyzesi ile birlikte yaşadığı hayattan bunalan Maud, yerel bir dükkanda denk geldiği hizmetçi ilanına başvurur ve kasabanın dışında balıkçılıkla uğraşan Everett adlı adamın küçük kulübesinde ev işlerini yapmaya başlar. Everett yetimhane'de büyümüş yalnız yaşayan huysuz bir adam ve Maud hastalığı yüzünden fiziksel elverişsizlikler yaşayan bir kadındır. İşler bu ikili için başlarda iyi gitmeyecek gibi görünse de Maud'un resim yeteneği kendine has hayat felsefesiyle birleşince her şey farklı bir noktaya evrilmeye başlar.

-Maud, bana resim yapmayı öğretebilir misin?
- Bunu kimse öğretemez. Resim yapmak istiyorsan, yaparsın.

Resim yapmak Maud için varlık sebebidir ve yaşadığı zorlu hayatta sığınabileceği tek limandır. Kısa süre içinde Everett'in bakımsız ve soluk kulübesinde boş bulduğu her yeri renklendirmeye, çiçek ve hayvan figürleri ile doldurmaya başlar. Böylece bu soğuk ve karanlık kulübe Maud'un zihninden taşan hayat dolu renkler ve çizimlerle sıcak bir yuvaya dönüşmeye başlar. Tesadüf eseri tanıştığı bir kadın ise Maud'un yeteneğini fark edecek ve sonrasında kulübenin camına iliştirdikleri "Satılık Resimler" yazılı tabela Maud'un hayatının dönüm noktası olacaktır.


Fazlasını istemiyorum, anlıyor musun? Önümde bir fırça olduğu sürece, umrumda değil.

İlk bakışta ağır bir dram filmi gibi gözükse de Maud'un hayata karşı duruşu, saflığı ve güzel gülüşü sayesinde hüznün yanında içinizi umutla ve huzurla dolduracak bir film. Maud çizimlerinde kullandığı renklerle bizi gri tonlarında hüzünlü bir yaşam öyküsünün çok daha ötesine götürüyor. Maud'un mütevazi kişiliğinin yanında mutluluğu çok basit şeylerde araması, kaybettiğimiz veya kaybetmek üzere olduğumuz bazı değerleri de sorgulatacak nitelikte. Yönetmen Aisling Walsh pek çok duyguyu izleyiciyi yoğun diyalog içeren sahnelere boğmadan görsellikle ve oyuncu performansıyla aktarmayı başarıyor film boyunca. Bu durum da son derece çarpıcı ve dramatik bir yaşam öyküsünü masalsı denebilecek bir güzellikte dingin ve huzurlu bir şekilde izlemenizi sağlıyor.


Bir pencere. Pencerelere bayılıyorum. Pır pır eden bir kuş.Yaban arısı. Her zaman farklıdır... Hayatın tümü. Hayatın tümü çoktan çerçevelenmiş.

Uzun zamandır böylesine güçlü ve doyurucu bir film izlememiştim. Filmin hikayesi, Sally Hawkins 'in ve Ethan Hawke'ın oyunculukları ve başından sonuna kadar sunduğu her biri eşsiz bir tablo niteliğindeki çekimleri sayesinde bir solukta izleyebileceğiniz muhteşem bir film. Etkileyici bir yaşam öyküsüne tanıklık edeceğiniz, harika oyunculuk ve tablo kıvamında görselleriyle göz dolduran içi dolu bir film izlemek istiyorsanız bu film tam da aradığınız şey. 

NE OKUDUM NE İZLEDİM PUANI

FİLM İNCELEMESİ #19: MAUDIE FİLM İNCELEMESİ #19: MAUDIE Reviewed by Ne Okudum Ne İzledim on Nisan 29, 2020 Rating: 5

12 yorum

  1. Konusunu çok beğendim .
    Vakit bulunca izlenmeli .
    Sizin film önerilerinizi çok seviyorum .
    Tanıtım şeklinizi de , yazılarınızın devamını bekliyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyene bir şeyler katacak filmleri yazmaya gayret ediyorum. Neticede zamanımızı ayırıyoruz ve zaman bir daha geri getiremeyeceğimiz bir şey.
      Bu da harcadığınız zamana değecek bir film kesinlikle.
      Yorumunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Daha önce izlediğim ve çok etkilendiğim bir filmdi. Yazınızı okuyunca hatırladım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuz için. Gerçek yaşam öykülerinden uyarlanan filmleri her zaman sevmişimdir, şu ana kadar beğenmediğim bir filme denk gelmedim. :)

      Sil
  3. Filmi birçok blogda gördüm. Hepsi de övgüyle bahsediyordu. O zaman izleme listeme kaydetmiştim. Filmi Netflix'te görünce çok sevindim. Bu ay izleyeceğim filmlerden biri olacak. Yorum için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  4. Mücadeleci insanların hikayelerini seviyorum. Hayatta hiç bir şey altın tepside hazır gelmiyor, o şekilde bulanlar da kıymet bilmiyor zaten. Filmi izlemek isterim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim biyografi ve gerçek olaylardan uyarlanan filmleri. Daha vurucu oluyor, gerçek olduğunu bilmenin etkisiyle belki de. Mutlaka izleyin. :)

      Sil
  5. Resime yapmaya adamış kendini. Bir şeye adamak çok güzel bir duygu. Ve hayata güzel bakabilmek. Maud yapmış bunu. İlham almamız için bakmamız lazım benimde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanı ayakta tutan ve hayata bağlayan şey bu adanmışlık duygusu zaten. Herhangi bir şey olabilir. Başarıyı da beraberinde getirir. Filmi izlemelisin. :)

      Sil
  6. "Hayatının bir tablo inceliğinde işlendiği" cümlesi filmi merak ettirdi şu an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana öyle hissettirdi. Sahnelerin her biri özenle kurgulanmış, sanki seyre daldığınız bir tablonun canlanması gibiydi.

      Sil