DİZİ İNCELEMESİ: THE END OF THE F***ING WORLD


Aynı isimli çizgi romandan uyarlanmış olan The End of The F***ing World dizisi ergenlik çağındaki birbirinden tuhaf iki genç olan Alyssa'nın ve James'in her şeyden uzaklaşarak çıktıkları yolculukta yaşadıkları maceraları konu ediniyor. Başlarda gençlik hevesiyle atıldıkları kısa süreli bir macera gibi gözükse de hem niyetler hem de yaşanacak olanlar görünenden çok farklıdır.




Onu öldürmek ilginç olabilirdi. Ben de aşıkmışım gibi davrandım.

Henüz ergenlik çağında bir genç olan James'in en sevdiği hobisi öldürmektir. Alyssa ise argo konuşmayı seven, asi tavırları olan başına buyruk bir kızdır. Tek ortak noktaları yaşadıkları ailevi sıkıntılar olan bu iki genç normal olmayan bir tanışma faslının ardından ani bir kararla her şeyden uzaklaşmak ve özgür olmak adına buldukları bir araçla kaçarak maceraya atılırlar.

Sevgi açlığı çekenlerin sorunu, sevginin neye benzediğini bilmemeleridir.

Bu yolculuğa çıkmaktaki tek amacı Alyssa'yı yeni potansiyel kurbanı olarak görmesi olan James uygun bir anda babasının hediye ettiği bıçakla Alyssa'yı öldürmenin yollarını arasa da başlarına gelen olaylar neticesinde bu ikili arasında farklı duygular gelişmeye başlar. Başlarda çok basit bir cinayet planı gibi gözükse de James bir türlü istediğini yapamaz. Zamanla kendisini Alyssa'nın koruyucusu olarak görmeye başlar ve ikili arasındaki duygusal ilişki de gelişir. Birlikte vakit geçirdikçe birbirlerine daha samimi ve anlayışlı davranmaya çalışırlar ki bu da birbirlerini daha iyi tanımalarını sağlar. Öyle ki, hiçbir ortak noktası olmayan bu iki genç ihtiyaçları olan iki şey olan sevginin ve ilginin etrafında sürekli bir araya geleceklerdir.


Bir şeyden kaçtığınızı sanabilirsiniz ama kaçtığınız şey hep yanınızdadır.

Senaryo anlamında ilk bakışta ortalama ve yer yer saçmalayan bir gençlik dizisi izlenimi veren bu dizi göründüğünden çok daha fazlası. Kara mizah ögeleriyle süslenmiş başarılı bir dram, gerilim ve macera filmi olarak farklı kategorilerin başarılı şekilde harmanlandığı bir yapım. Dizinin müzikleri, kamera açıları ve sahneleri bir araya geldiğinde izleyeni tam manasıyla içine çeken bir yapım halini alıyor. Kullandıkları müzikler öylesine yerinde ve kaliteli ki sadece bunun için bile diziye hayran kalabilirsiniz. Bir benzetme yapmak gerekirse The End of The F***ing World dizisinin Quentin Tarantino'nun tarzını anımsattığını söyleyebilirim. 


Hayatı kontrol edemediğiniz hissine kapılabilirsiniz. Çünkü edemezsiniz. Hiçbir şeyin önüne geçemezsiniz. Sadece olan bitenle başa çıkabilirsiniz.

Dizideki James karakterini Black Mirror serisinin 3. sezonundan hatırlayanlar olacaktır. Alex Lawther'ın oradaki oyunculuğu da bana göre fena değildi ancak burada çok daha başarılı bir iş çıkarmış. Partneri olan Jessica Barden ise karakterinin tam anlamıyla hakkını vermiş diyebilirim. Birbirlerini iyi tamamlayan güzel bir ikili olmuşlar.

Söyleyecek çok şeyin olduğunda konuşmak niye zorlaşıyor?

Her bölümü 20-25 dakika aralığında seyreden, toplamda 2 sezon ve 16 bölümden oluşan diziyi bir gün içinde dahi rahatlıkla bitirebilirsiniz. Kısa sürüyor olması sizi yanıltmasın, The End Of The F***ing World izleyenin beklediğinden fazlasını verebilen içi dolu bir yapım. Tarantino filmlerinden aşina olduğumuz kendine has mizah ile ani çıkışları olan yapımlardan hoşlanıyorsanız, bu diziyi de vakit kaybetmeden izlemelisiniz. 


NE OKUDUM NE İZLEDİM PUANI:



DİZİ İNCELEMESİ: THE END OF THE F***ING WORLD DİZİ İNCELEMESİ: THE END OF THE F***ING WORLD Reviewed by Ne Okudum Ne İzledim on Mayıs 03, 2020 Rating: 5

18 yorum

  1. Güzel bir komedi dram ama maalesef 2.sezonla beraber sona erdi. Yapımcıları hikayenin bittiğini belirtiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım fikirlerini değiştirmezler. Tadında bırakmaları yeni bir sezonda yaşanabilecek olası bir hayal kırıklığından daha doğru bir karar bana göre. :)

      Sil
  2. Bu sıra dizilere sardım. Bunu da listeme alayım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu beğenirseniz yine aynı tarzda I'm Not Okay With This dizisi de var. İzleyebilirsiniz.

      Sil
  3. Adını çok duydum ama şu sıralar Dark'ı izliyorum .
    Ondan sonrada dizilere ara vericem bir süre İngilizce çalışmama gerek .
    İngilizce çalışmayı aksattım.
    Neyse güzel bir yazı olmuş .
    Yazılarınızın devamını bekliyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında İngilizce altyazılı veya altyazısız olarak izleyebilirsiniz.
      Bana kalırsa İngilizce öğrenmek ve pekiştirmek için iyi bir yol diziler, müzikler ve oyunlar.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Diziyi biliyorum ama ilgimi çekmemişti. Yazında iki kez Tarantino adı geçince dikkat kesildim. En sevdiğim yönetmendir. Onun hatrına bir şans vereceğim :-) Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası benim de çok beklentiyle izlediğim bir dizi değildi ancak çok beğendim.
      Umarım beğenirsin.

      Sil
  5. İlk sezonu da çok beğenerek izlemiştim ama ikinci sezonunu çok daha ilgiyle, merakla takip ettim diyebilirim. İngilizlerin bu kara mizah anlayışını da çok seviyorum doğrusu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci sezon daha heyecanlı ve gerilimli olduğu için biraz daha sürükleyiciydi benim için de. Ortaya çıkan üçüncü kişi dengeleri ve ilk sezondaki akışı biraz bozuyor ve izleyeni şaşırtıyor.

      Sil
  6. Harika bir dizi . Bölümlerinin 20 dk olması da süper bence. 2 sezonu çok çabuk bitirdim keşke devam etse..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir gününü ayırarak dahi izlemek mümkün. Kısa olmasına rağmen çok doyurucu bir dizi.
      Bana kalırsa devamı gelmesin. Tadında bırakmaları daha iyi olacaktır.

      Sil
  7. Gençlik dizisi dendi mi? Bende bir ön yargı başlar. Fakat bu aralar biraz da meraktan olsa gerek HIMYM veya Friends'e başlamayı düşünüyordum.

    Açıkçası bu tür bad-boy/girl takılan karakterleri pek sevmem. Senaryosu ise açıklamanıza göre klişe. İki kötü yaptıklarından sıkılır ve başka dünyalara açılmak ister falan filan.

    Fakat ne yalan söyleyeyim, ilgimi çekti. 5/5 vermeniz, kara mizah ve gerilim içermesi, Tarantino'ya benzer sinema çekimlerinin ve mizahın olduğunu söylemeniz beni etkiledi. Ayrıca dizi/filmde neon gördüğüm zaman iyi olduğuna kanaat getiriyorum. Özellikle neon mavi-pembe kombinasyonu. Yukarıda da neon içeren bir görsel vardı...

    Uzun zamandır da güncel dizi seyretmiyordum; umarım bu iyi bir başlangıç olur, eğer dizi sitesini açmak için üşenmezsem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce Friends sonra da HIMYM gelir. Önce Friends vardı. :)
      Evet klişe senaryoya sahip ortalama bir gençlik dizisi gibi gözüküyor olsa da izledikten sonra farklı düşüneceksin bence. Zaten her bölüm 20 dakika olduğu için seni yormayacak vaktini çalmayacak türden bir dizi. Toplamda 2 sezon. Müzikler ve görseller de çok iyi zaten. Bir şans vermelisin.

      Sil
  8. Benimde çok severek izlediğim ve bittiğine üzüldüğüm bir dizi hatta daha yeni ınceleme yazısını güncellemeştim . İyi bloglar

    YanıtlaSil
  9. Tadında bıraktılar, umarım devam etmezler. Benim de önyargılarım yüzünden ilk başta izlemek istemediğim, bilerek kaçındığım bir dizi olmuştu ama sonra bir merak başladım izlemeye. Söylediklerine kesinlikle katılıyorum, bir gençlik dizisinden çok daha fazlası TEOTFW. Müziklerine ben de bayılıyorum, sadece müziklerin keyfini çıkarmak için sezonları ikişer kez izledim. İyi ki önyargı kurbanı olmamışız :')

    YanıtlaSil
  10. Ben beğenerek izledim. 1 sezon daha gelse izlenebilir bence zaten kısa kısa

    YanıtlaSil
  11. Çok sevdiğim bir dizi!

    YanıtlaSil