FİLM MEYDAN OKUMASI #2 (SORU-CEVAP)



Film Meydan Okuması soru cevap etkinliğine kaldığımız yerden devam ediyoruz. Toplamda 31 sorudan oluşan bu etkinliğin ilk 6 sorusunu cevapladığım yazıya buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca etkinlik hakkında detaylı bilgilendirme için de buraya tıklayabilirsiniz.

En sevdiğiniz komedi filmi hangisi?

Komedi çok farklı tarzları olan beğenisi de göreceli olan bir tür. Ben Mr. Bean filmlerini seviyorum mesela, onun farkında olmadan yaptığı sakarlıklar beni güldürür. The Hangover serisi de beğendiklerimden. Yerli sinemaya baktığımızda da güzel filmler yok değil. Yakın zamanda "Ölümlü Dünya" filmini izlemiştim oldukça iyiydi. Oyunculuğunu çok beğendiğim Engin Günaydın'ın oynadığı "Aile Arasında" filmini de çok beğenmiştim. Yani toparlayacak olursam işte komedi budur diyeceğim çok iyi bir film yok bana göre ancak saydığım filmler beni güldürmeyi başarmıştı.

Sizi mutlu eden bir film seçin.

Will Smith'in baş rolde oynadığı "The Pursuit of Happiness / Umudunu Kaybetme" filmi beni çok mutlu eder. Birden fazla izlediğim filmler arasındadır. İzleyen herkese olumlu bir etkisi olacağını düşünüyorum. Buna ek olarak "About Time / Zamanda Aşk" ve " Stajyer" filmlerini de tavsiye edebilirim.

Sizi mutsuz eden bir film seçin.

Robert Pattinson'un baş rolde oynadığı Remember Me filmi vardı. Güzel bir film ancak karakterin başına gelen şey beni çok üzmüştü. Karamsar bir film değil aslında ama bazı filmlerin sonu insanı gerebiliyor veya mutsuz edebiliyor. Will Smith'in oynadığı Ben Efsaneyim filmi de aynıdır benim için. Efsane yapımlardan Hayat Güzeldir filmi de yine buna örnek verebileceğim filmlerden mesela. Sanırım ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Bunların haricinde yakın zamanda Netflix'te izlediğim When They See Us isimli bir mini dizi var. Gerçek olaylardan uyarlanan bu dizide haksız yere suçlanan siyahi gençlerin yaşadıkları anlatılıyor ve gerçekten yaşanan şeyleri izlerken dahi içime sindiremedim. İnsanı gerçekten üzen ve gerçekten yaşandığına bir türlü inanmak istemediği türden bir hikayesi var.

Repliklerini ezberlediğiniz bir film seçin.

Yüzüklerin Efendisi ve Baba serilerinin hayranıyım. Bu filmleri kaç sefer izlediğimi hatırlayamam bile ve hemen hemen her sahnesi ve diyaloğu aklımdadır diyebilirim. 

En sevdiğiniz yönetmen kim?

Sanırım Quentin Tarantino. İzlediğim bütün filmlerinde zekice işlenmiş olaylar serisi ve en doğru anda yaşanan patlamalar beni kendisine hayran bırakmıştır. Neyi, nasıl ve ne zaman yapması gerektiğini çok iyi biliyor. İzlerken bitmesin istiyorum. Ayrıca Steven Spielberg'i de severim. Önüne gelen her şeyi film yapmaya çalışmıyor ve efsane olarak nitelenebilecek işler ortaya çıkartmış. Er Ryan'ı Kurtarmak ve Schindler'in Listesi ilk akla gelenler. Son olarak da Baba serisi için minnettarlık beslediğim Francis Ford Coppola'yı da eklemek isterim.
FİLM MEYDAN OKUMASI #2 (SORU-CEVAP) FİLM MEYDAN OKUMASI #2 (SORU-CEVAP) Reviewed by Ne Okudum Ne İzledim on Mayıs 08, 2020 Rating: 5

8 yorum

  1. Sen gerçekten iyisin film de bu mimi yapsaydım eminim benim cevaplayamayacağım sorular olurdu ama sen güzel cevaplamışsın.
    Serinin devamını bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Film izlemeyi seven ve belirli bir düzende film izleyen herkesin cevaplayabileceği sorular aslında. Devamı gelecek elbette. :)

      Sil
  2. Cevaplarını çok beğendim. Yazını "Evet, bence de, ben de bunu seçerdim." diye diye okudum. Film zevkimiz benziyormuş. Bundan sonra önerilerini daha dikkatli okuyacağım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir etki bırakabildiğime sevindim, yorumun için teşekkürler. :)

      Sil
  3. Sık kullanılanlara ekledim bu yazıyı.İzleyeceğim bahsettiğiniz filmleri :)

    YanıtlaSil
  4. dönüp bakarım ben bu yazıya, teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  5. Komedi filmlerinin göreceliliği konusuna katılıyorum, ben Ölümlü Dünya'yı yarıda bırakmıştım mesela hiç gülmemiştim :D Bazen kimsenin gülmediği şeylere gülerken, bazen de herkesin güldüğü şeylere gülemiyoruz. Sanırım bu izlediğimiz-okuduğumuz şeyin bizde çağrıştırdığı şeylerin farklılığından kaynaklanıyor. Dram için de geçerli aslında bu, çoğu zaman arkadaşlarım ben ağlarken "bunda ağlanacak ne var?" diyorlar. Bu arada When They See Us gerçekten çok etkileyici bir diziydi. Hikayenin gerçek olduğuna inanmak istemiyor insan. Kim verebilir ki böyle bir adaletsizliğin haksızlığın hesabını..

    YanıtlaSil